کد خبر: 19030031371
اخبار شرکت ها

جلوگیری فولاد مبارکه از آلودگی‌های زیست محیطی با انتقال پساب ۹ شهر

فولاد مبارکه با تصفیه و انتقال پساب شهری ۹ شهر به فولاد مبارکه از آلودگی زیست محیطی منطقه جلوگیری کرد.

جواد نیلی مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه ضمن اعلام خبر فوق درگفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره مصرف آب شرکت فولاد مبارکه اظهار گفت: برداشت آب شرکت فولاد مبارکه از رودخانه زاینده رود همواره در کمترین مقدار ممکن قرار داشته و در راستای کاهش مصرف آب چندین استراتژی مختلف را دنبال کرده از جمله کاهش مصرف آب در فرایند تولید، تصفیه و بازچرخانی حداکثری آب در سایت فولاد مبارکه و کاهش وابستگی به رودخانه زاینده رود ۳ استراتژی مهم این شرکت در این راستا محسوب می‌شود.

وی افزود: پروژه خرید پساب‌های شهری از سال ۹۱ آغاز و سرمایه‌گذاری عظیمی (حدود ۶۵۰ میلیارد تومان و بر اساس مبالغ امروزی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان) در این پروژه انجام شد.

طی این پروژه تصفیه‌خانه‌هایی در شهرهایی مانند ورنامخواست ایجاد و تصفیه‌خانه‌های دو شهر مبارکه و زرین شهر تکمیل و پساب‌های ۹ شهر به وسیله ایجاد شبکه‌های داخلی خریداری گردید.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: در نتیجه این اقدام پساب‌هایی که از این شهرها به صورت تصفیه شده و یا بدون تصفیه به رودخانه زاینده رود وارد و باعث آلودگی محیط زیست و کاهش سطح بهداشت در منطقه می‌شد، جمع آوری و مشکلات مذکور مرتفع شد.

خروجی این تصفیه‌خانه‌ها نیز به صورت مستقیم و کامل به فولاد مبارکه منتقل و در فرآیند تولید فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نیلی خاطرنشان کرد: اگرچه سهم برداشت کل صنعت از رودخانه زاینده رود بر اساس آمار وزارت نیرو و آب منطقه‌ای استان اصفهان کمتر از ۱ درصد بوده و برداشت فولاد مبارکه از این منبع همواره در کمترین مقدار ممکن قرار داشته است اما برای پایداری صنعت هم که شده این پروژه ارزشمند انجام خواهد. در نتیجه این اقدام، پایداری خط تولید این شرکت تثبیت شده و مصرف آب از زاینده رود به حداقل می‌رسد

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا