کد خبر: 19119915237
دولتروزنامه

جهانگیری: عبور از تحریم و کرونا ۲ مطالبه فعلی مردم است

معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه مطالبه مردم در مقطع فعلی عبور از دو مشکل ناحق و ناخواسته تحریم و کرونا است، یادآور شد که اگر قصدی برای این وجود دارد که اقتصاد کشور با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی ساخته شود حتما باید تحریم‌ها لغو شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، ‌اسحاق جهانگیری شامگاه شنبه در نشست با نخبگان استان کرمانشاه با بیان اینکه در مقطعی خیلی از دوستان به من می‌گفتند که الان زمان کناره‌گیری از دولت است، گفت: خالی کردن صحنه هنر نیست. اگر محبوبیتم به صفر هم برسد حتما پای کشور می‌ایستم. انسان باید در سختی‌ها خود را نشان دهد و اگر بتواند گره‌ کوچکی از زندگی مردم باز کند، باید پای نظام و کشور بایستد و خدمت کند.

معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه مطالبه مردم در مقطع فعلی عبور از دو مشکل ناحق و ناخواسته تحریم و کرونا است، گفت: من روزنه های امید را می بینم و معتقدم باید تلاش کرد تحریم ها را بیش از پیش بی اثر کرد.

وی افزود: باید روی مسائل اصلی کشور اجماع داشته باشیم و سرافرازانه اعلام کنیم که توانسته ایم در این جنگ اقتصادی تاب آوری کنیم و در مقابل دشمن بایستیم. البته ملت ایران با بزرگواری تحمل کرد و اگر ذره ای در فشارهای اقتصادی بی تابی کرده بود و اعتراض می کردند، خواسته طراحان جنگ اقتصادی محقق می شد.

جهانگیری ادامه داد: اگر می خواهیم اقتصاد کشور با تکیه بر ظرفیت های داخلی ساخته شود حتما باید تحریم ها لغو شود، نمی توان در تحریم باقی ماند، ما نیاز به داد و ستد خارجی داریم و حتی باید فناوری های روز را از دنیا بگیریم، فناوری که باعث می شود به طور مثال چاه های نفت را بتوانیم احیا کنیم.

جهانگیری تصریح کرد: بدلیل برخی ملاحظات، ابعاد جنگ اقتصادی آمریکا را برای جامعه بازگو نکرده ایم چون طرف مقابل آمریکا بوده و باید با سیلی صورت خود را سرخ نگه می داشتیم و اعلام می کردیم با وجود محدودیت ها قادریم نفت بفروشیم و درآمد ارزی کسب کنیم و نیازهای مردم را برطرف کنیم و تلاشمان این بود که اجازه ندهیم زندگی مردم از هم بپاشد.

وی ادامه داد: اگر زمانی از این شرایط خارج شویم که امکان سوءاستفاده برای آمریکا مهیا نباشد و بتوانیم این حقایق را برای مردم بازگو کنیم آن‌وقت مشخص می شود که چه اقداماتی انجام شده است.

معاون اول رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: چون بدلیل برخی ملاحظات، واقعیت ها به جامعه توضیح داده نشده است، عده ای در داخل از تمام ابزارها استفاده کردند که مردم را مأیوس و ناامید کنند. شبکه های خارجی و دشمنان به نوعی و در داخل نیز عده ای که زدن دولت برایشان از همه چیز مهم‌تر بود به نوعی دیگر.

جهانگیری اظهار کرد: امروز اروپایی ها و آمریکایی ها، هم گروه آقای بایدن و هم بخشی از گروه آقای ترامپ نظیر جان بولتن که همچنان دشمن ترین فرد نسبت به ایران است و جلسه ای نیست که منافقین برگزار کنند و او سخنرانی اصلی جلسه نباشد، اما همه اینها اذعان دارند که سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ملت ایران شکست خورده است و مردم ایران با مقاومت خود توانستند این فشار را بشکنند.

جهانگیری در پایان سخنان خود در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون حضور زنان در جامعه گفت: ما در دولت تلاش کردیم جایگاه و حقوق زنان را افزایش بدهیم البته هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم. در این دولت زن سفیر اهل سنت انتخاب شد و با ایستادگی دولت قانون اختصاص ۳۰ درصد از مدیریت کشور به زنان تصویب شد که تا امروز ۲۶ درصد از این مدیریت به زنان کشور رسیده است. همه مردم باید باور کنند زنان قادر هستند مدیریت کلان کشور را به عهده بگیرند و خوب عمل کنند، آنها حتی در دستگاه‌های فنی نظیر مدیریت صنایع پتروشیمی و یا هواپیمایی کشور نیز عملکرد درخشانی از خود نشان دادند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه تعدادی از نخبگان، فعالان اقتصادی و سیاسی و نمایندگان مذاهب مختلف استان در سخنانی جداگانه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون مسائل کلان کشور و استان پرداختند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا