کد خبر: 06050193734
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالیجهان

جهش بیت‌کوین به ۲۳ هزار دلار در پی جلسه فدرال رزرو

شب گذشته بازار کریپتو و سایر بازارهای مالی به شدت شروع به صعود کردند. بیت‌کوین  توانست دوباره سطح ۲۳ هزار دلار را پس بگیرد. گفتنی است دلیل جهش بیت‌کوین جلسه اخیر فدرال رزو است. آیا این شروع صعود بعدی بیت‌کوین به سقفی بالاتر از سقف‌های اخیر خود است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، پیرو جهش بیت‌کوین به بالای ۲۳ هزار دلار، سایر رمزارزها نیز به سطوح بالاتر رشد کردند. شاخص ترس و طمع و دامیننس بیت‌کوین نیز به این رشد اخیر واکنش مثبتی نشان دادند. به نظر برخی تحلیلگران، این شروع سیکل صعودی بعدی بیت‌کوین به اهداف بالای ۲۴هزار دلار است.

تاثیر جلسه فدرال رزرو

با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بازارهای مالی و بازار کریپتو با جهش مواجه شدند. علت این افزایش، تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده برای افزایش نرخ بهره به میزان ۰٫۷۵ درصد برای مبارزه با بدترین تورم در حدود ۴۰ سال اخیر آمریکاست.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اذعان کرد که این افزایش شدید و تصمیم سختگیرانه مالی برای مبارزه با تورم سرسام‌آور ضروری است.

همه توکن‌های اصلی در شب گذشته و پس از انتشار این خبر با افزایش مواجه شدند. گفتنی است جهش بیت‌کوین از ساعت ۱۰ شب گذشته شروع شد و چیزی نزدیک به هشت درصد رشد داشت.

اتریوم و برخی دیگر رمزارزها نیز بالای ۱۰ درصد افزایش یافتند. همچنین بر اساس گزارش coinmarketcap، ارزش بازار ارزهای دیجیتال به بالای یک تریلیون دلار بازگشت.

در مقابل برخی تحلیلگران که انتظار شروع سیکل صعودی دیگری در بیت‌کوین را دارند؛ برخی دیگر این جهش بازار کریپتو را موقت می‌دانند، به عقیده این تحلیلگران، بازار کریپتو همچنان نزولی است و دلیل جهش بیت‌کوین و بازار کریپتو در چند ساعت گذشته، تاثیر صعود سایر بازارهای مالی بوده است. در ادامه تحلیلگران روند بیت‌کوین را نزولی می‌بینند و این رشد اخیر را صرفا یک حرکت موقت و ناپایدار تفسیر می‌کنند.

شاخص ترس و طمع بیت‌کوین

شاخص ترس و طمع بیت‌کوین نیز نسبت به جهش بیت‌کوین، واکنش مثبتی نشان داد و امروز نسبت به روز گذشته شش واحد رشد را تجربه کرد.

در حال حاضر این شاخص روی عدد ۳۲واحد قرار دارد. با این که این شاخص همچنان در ناحیه ترس قرار دارد؛ اما امکان افزایش بیشتر آن به منطقه خنثی وجود دارد.

شاخص دامیننس بیت‌کوین

پس از خبر فدرال رزرو و جهش بیت‌کوین، شاخص دامیننس نیز با افزایش مواجه شد و در حال حاضر در سطح ۴۲٫۶ درصد قرار دارد. گفتنی است با افزایش بیشتر این شاخص، تاثیر‌گذاری بیت‌کوین بر بازار کریپتو در روزهای آینده بیشتر خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا