کد خبر: 0810999877
بازارها و خدمات مالیجهان

جهش یک درصدی قیمت جهانی طلا

در حالی که خبرها در مورد امضای بسته محرک مالی از سوی دونالد ترامپ سبب امیدواری سرمایه گذاران شده و تضعیف ارزش دلار نیز به افزایش اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا کمک کرده است، قیمت فلز زرد امروز شاهد جهش یک درصدی بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت فلز زرد که در معاملات اولیه امروز تا رقم ۱۹۰۰ دلار و ۴ سنت بالا رفته بود، با اندکی تعدیل و رشد ۰.۶۲ درصدی نسبت به رقم پایانی هفته گذشته به ۱۸۹۵ دلار و ۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۰.۸۴ درصد رشد به ۱۸۹۹ دلار رسید.

ترامپ یکشنبه شب یک بسته کمک کرونایی ۲.۳ تریلیون دلاری و مکمل بودجه ای را به امضا رساند و حقوق و بیکاری میلیون ها آمریکایی را مجددا برقرار کرد. این مصوبه از تعطیلی بخشی از دولت فدرال به دلیل اتمام بودجه جلوگیری می کند.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه آکسی تریدر گفت: «بسته محرک مالی جدید موجب تقویت بازارها شده است… اما سرمایه گذاران مدت هاست که دارند در مورد این بسته صحبت می کنند. بنابراین مشخص نیست که این بسته تا چه زمانی خواهد توانست بازار را افزایش نگه دارد.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز شاد ۰.۲ درصد کاهش بود و سبب افزایش جذابیت طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

اکنون سرمایه گذاران منتظر رای گیری امروز در مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص افزایش مبلغ چک های یارانه نقدی از ۶۰۰ به ۲۰۰۰ دلار هستند. این در حالی است که ترامپ گفته سنا نیز فرآیند افزایش مبلغ چک ها را آغاز خواهد کرد.

اینز افزود، در حالی که امروز قیمت طلا تا بالای ۱۹۰۰ دلار رسید، احتمالا برای اینکه فلز زرد در این رقم تثبیت شود، باید شاهد کاهش بیشتر ارزش دلار باشیم. قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۲۴ درصد رشد داشته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا