کد خبر: 10110067505
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

جهش ۱۵۴ درصدی سود عملیاتی بیمه کارآفرین

سود عملیاتی هر سهم شرکت بیمه کارآفرین در ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر بالغ‌بر ۱۵۴درصد رشد داشته و بالغ‌ بر دو هزار و ۸۴۲میلیارد ریال شده است.

به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه کارآفرین در سه‌ماهه سوم مبلغ هفت هزار و ۳۹۳میلیارد ریال درآمد حق بیمه داشته و نسبت به دوره مشابه در سال گذشته با رقم چهار هزار و ۷۳۹میلیارد ریال رشدی ۵۶درصدی داشت.

حق بیمه خالص شرکت مبلغ شش هزار و ۱۲۶میلیارد ریال، درآمد سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه‌ای هفت هزار و ۲۹۳میلیارد ریال و سایر درآمد بیمه‌ای ۵۲۵میلیارد ریال بوده که درنهایت این ارقام درآمدهای بیمه‌گری شرکت را به مبلغ ۱۳هزار و ۹۴میلیارد ریال رسید.

رشد ۷۵ درصدی سوددهی نسبت به سال قبل

سود خالص شرکت در پایان فصل پائیز به رقم دو هزار و ۴۹۰میلیارد ریال که نسبت به سال قبل با رقم یک هزار و ۴۲۰میلیارد ریال بیش از ۷۵درصد رشد داشته و بر این اساس به هر سهم ۲۶۲ریال سود اختصاص‌یافته است.

رشد ۴۰ درصدی سود انباشته

سود انباشته شرکت که یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌توان از طریق آن به‌سلامت مالی شرکت پی برد، در این دوره با رشدی ۳۹درصدی از مبلغ دو هزار و ۵۱۹میلیارد ریال به رقم سه هزار و ۴۹۵میلیارد ریال رسید.

نسبت‌های مالی

دارایی شرکت در پایان آذر ۱۴۰۰با رشدی ۲۳درصدی به رقم ۸۵هزار و ۵۲۰میلیارد ریال رسید. بدهی شرکت نیز مبلغ ۷۱هزار و ۴۹۱میلیارد ریال بوده و بهره مالکانه شرکت در این دوره ۱۴هزار و ۲۹میلیارد ریال بوده است.

بر اساس این اطلاعات مورد اشاره، نسبت بهره مالکانه را به عدد ۱،۹درصد رسانده است. نسبت بدهی نیز به مبلغ ۸۳درصد از دارایی رسیده که گویای توانایی پوشش ریسک قوی شرکت است.

ذخیره‌گیری شرکت

در ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر ۱۴۰۰، بیشترین ذخیره گرفته‌شده متعلق به بیمه عمر و تشکیل سرمایه بوده که نشان از آن دارد که این شرکت بالاترین تمرکز خود را روی بیمه عمر گذاشته است و بقیه موارد با فاصله زیادی نسبت به این رشته قرار دادند.

بر اساس این گزارش، ذخیره خسارت معوق بیمه کارآفرین در این دوره به مبلغ دو هزار و ۶۵۹میلیارد ریال، ذخیره حق بیمه عایدنشده پنج هزار و ۹۷۷میلیارد ریال، ذخیره ریاضی بیمه عمر و تشکیل سرمایه مبلغ ۵۴هزار و ۱۶۶میلیارد ریال و سایر ذخایر فنی نیز مبلغ چهار هزار و ۹۴۶میلیارد ریال رسیده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا