کد خبر: 300403166723
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیروزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطاتکشاورزیگفتگو با جوانترین فعال فروش اینترنتی «چای لاهیجان»؛

حاج سعیدی: هدفم حمایت از چای چایکاران و سلامتی ایرانی ها است

فصل تابستان یکی از فصولی است که بسیاری از نوجوانان پا به پای پدر ها و در کنار فرزندان فامیل، دوستان، همسایه ها، همکلاسی ها و … کسب و کار و مغازه داری می شوند و علاوه بر کسب درآمد، با محیط بازار و اقتصاد و سختی های مشاغل مختلف آشنا می شوند.

محمد حاج سعیدی که امسال دانش آموز پایه هشتم بود، نیز یکی از این نوجوانان است که تصمیم گرفته به جای کار در بازار، اقتصاد را در فضای مجازی دنبال کند. او با کسب مجوز های لازم از نهاد های مرتبط اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی «چای لاهیجان» و فروش چای اصیل ایرانی نموده است. به منظور آشنایی بیشتر با این نوجوان گلستانی با او همکلام شدیم.

ایده تاسیس فروشگاه چای اینترنتی چگونه به ذهن تان رسید؟

در سال های اخیر استفاده از فضای مجازی در بسیاری از کارها به ویژه در اقتصاد و کسب درآمد توسعه زیادی پیدا کرده است. من هم تصمیم گرفتم از این ظرفیت برای راه اندازی کسب و کار بهره ببرم. به همین خاطر بعد از فوت پدربزرگم که فروشنده محصولات چای بود، تصمیم گرفتم هم برای زنده نگه داشتن یاد و خاطرش و هم برای کسب درآمد، فروشگاه اینترنتی چای راه اندازی کنم. در حال حاضر انواع چای با کیفیت بالا در فروشگاه ما به فروش می رسد.

چرا در در فروشگاه شما فقط چای ایرانی به فروش می رسد؟

چای یکی از نوشیدنی های مورد علاقه ایرانی ها است که در تمام فصول سال مصرف می شود و سرانه مصرف چای ایرانی ها خیلی بالا است. با این حال در سال های گذشته به دلیل واردات انواع چای خارجی، ذائقه مردم نسبت به طعم و رنگ چای ایرانی تغییر پیدا کرد و بسیاری ترجیح می دهند، چای خارجی که دارای رنگ و اسانس است، مصرف کنند.

در صورتی که خواص چای ایرانی بی نظیر است. خواصی مانند عطر و طعم بسیار دلنشین، تلخی بسیار کم و ملایم ، ماندگاری بالا و رنگ دهی خوب پس از دم کردن مناسب که کمتر در مورد چای خارجی صدق می کند. در ضمن خیلی از مشتری های ما افرادی هستند که دارای بیماری گوارشی هستند. چون این افراد بعد از خوردن چای خارجی دچار درد معده یا سوزش سر دل می شوند، همیشه از چای ایرانی استفاده می کنند که عوارض ندارد. در ضمن چای خارجی بعد از مدتی به دلیل وجود اسانس و رنگ تلخ می شود و استفاده مجدد از آن میسر نیست.

نحوه صحیح دم کردن چای ایرانی چگونه است؟

دم کردن چای ایرانی با چای خارجی که با آب سرد هم رنگ می دهد، متفاوت است. چای ایرانی موقع دم کشیدن باید مانند برنج خیس بخورد. یعنی شما بعد از اینکه مقداری چای در قوری ریختید، آن را آب بکشید و قوری را با چای خیس خورده روی کتری در حال جوش آمدن بگذارید. این چند دقیقه ای که منتظر هستید آب جوش بیاید، چای درون قوری روی کتری یا سماور کاملاً خیس می خورد. بعد آب جوش را داخل قوری بریزید تا چای بعد از ۱۰ الی ۱۵ دم بکشد. گذاشتن یک تکه پارچه تمیز روی قوری هم در دم کشیدن بهتر چای کمک می کند.

آیا فقط چای ایرانی را باید به خاطر خواصش بخریم؟

کسانی که با فرایند تولید چای آشنایی دارند، خوب می دانند که تولید چای با چه مشکلاتی انجام می شود و کشاورزان ما برای تولید این محصول چه سختی هایی را متحمل می شوند. خرید محصولات ایرانی علاوه بر اطمینان از کیفیت، تقویت اقتصاد کشاورزی کشور هم محسوب می شود. بنابراین توصیه می کنم، افرادی که سال ها به خوردن چای خارجی عادت کرده اند، یک بار چای اصیل و خوشرنگ ایرانی یا همان چای لاهیجان را تجربه کنند. حتماً نظرشان در مورد طعم و کیفیت چای ایرانی عوض خواهد شد!

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا