کد خبر: 280801109033
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

حدود چهار هزار میلیارد تومان برای تکمیل باند دوم میرجاوه – زاهدان- بم مورد نیاز است

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: برای تکمیل باند دوم مسیر ارتباطی میرجاوه – زاهدان- بم سه هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

مهدی پارسی پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طول کلی مسیر ارتباطی میرجاوه- زاهدان- بم ۲۹۸ کیلومتر هست که تاکنون در این مسیر ۹۴ کیلومتر باند دوم احداث و به بهره‌برداری رسیده و اکنون نیز ۳۸ کیلومتر باند دوم در دست ساخت است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه توسعه زیرساخت ها بویژه بزرگراه از الزامات مهم رشد اقتصادی و افزایش رفاه عمومی به شمار می‌رود و سرمایه‌گذاری بر روی آنها فعالیت‌های اقتصادی را تحریک کرده و با کاهش هزینه‌های تجارت و حمل‌ونقل باعث بهبود رقابت پذیری شده و در نهایت به توسعه و رشد اقتصادی کمک می‌کند این اداره‌کل تلاش جهادی خود را معطوف به توسعه شاخص‌ها کرده تا بتوانند میانگین راه‌ها و بزرگراه‌ها این استان را به سطح مطلوب برساند.

معاون مهندسی و ساخت اداره ‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در ۳ سال اخیر اقدامات ارزنده‌ای در توسعه بزرگراه استان صورت گرفته که در تاریخ استان نظیر نداشته است، خاطرنشان کرد: با تخصیص به موقع اعتبارات تا پایان سال جاری علاوه‌بر بزرگراه شدن کامل مسیر زاهدان – نصرت آباد و بخش پر ترافیک کمربندی غربی زاهدان، ۱۰ کیلومتر از مسیر زاهدان – میرجاوه نیز برای نخستین بار دوبانده می‌شود.

پارسی گفت: هم‌اینک حدود ۱۴۰ کیلومتر طرح راه‌سازی در مسیرهای زاهدان- میرجاوه، زاهدان- نصرت آباد، زاهدان- زابل، زاهدان- بیرجند، زاهدان – خاش (قطعه ۱بطول ۲۰کیلومتر ) زابل- زهک و همچنین احداث راه اصلی در مسیرهای اسکل آباد- بزمان، خاش –روتک به همراه پل شیله در دست ساخت است که بر اساس برنامه این اداره کل متعهد شده ۷۰ کیلومتر باند دوم را تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برساند.

او افزود: با توجه به اینکه توسعه شبکه راه‌های استان بویژه ساخت بزرگراه با هدف رشد ترانزیت و تجارت، اتصال راه‌های داخلی به محورهای مرزی، افزایش درآمدهای ارزی، افزایش سرعت انتقال بار و مسافر و کاهش زمان سیر به طور ویژه در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته با تامین یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار بسیاری از طرح‌های این اداره‌کل در حوزه راه تکمیل و تعهد این اداره کل طبق برنامه زمان بندی شده محقق می‌شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره ‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان میزان اعتبارات و زمان ابلاغ آن را یکی از چالش های حوزه راه سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: راه‌سازی یکی از فعالیت های عمرانی هزینه بر و زمان بر است و با توجه به ویژگی های جغرافیایی استان  که برخی مناطق آن سخت گذر و کوهستانی است راهسازی نیاز به بودجه بیشتری دارد .

پارسی ادامه داد: تمامی ۱۵ کارگاه راه‌سازی استان با وجود بدهی بیش‌از ۵۰۰ میلیارد تومانی که در تاریخ راه سازی استان بی سابقه بوده فعال است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا