کد خبر: 071201122262
جهانروزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطات

حذف ۸۵۰۰ شغل در غول مخابرات سوئدی «اِریکسون»

غول سوئدی مخابرات «اِریکسون» در اواخر سال ۲۰۲۲(دی۱۴۰۱) یک برنامه صرفه جوئی۸۲۰ میلیون یووریی را به دلیل کاهش شدید سود خود اعلام کرده بود.

این گروه در این سال ۱۰۵ هزار کارمند در جهان داشت. این برنامه در حقیقت یک بازسازی با عواقبی سنگین محسوب می شود.

گروه تولید کننده تجهیزات مخابراتی سوئدی «اِریکسون»، روز جمعه ۲۴فوریه(۵اسفند) اعلام کرد به دلیل مواجهه با مشکلات فراوان مالی و در چارچوب یک برنامه کاهش هزینه ها ناچار است ۸۵۰۰ شغل خود را در جهان حذف  کند.

نتایج مالی «اِریکسون» در سال۲۰۲۲(۱۴۰۱)به دلیل کندی روند فعالیت های اقتصادی در جهان و افزایش تورم ناامید کننده بود. از اینروهزینه های «۵جی» نیز توسط اُپِراتورها کاهش یافت.

بر اساس اعلام مقامات این گروه اغلب این مشاغل در نیمه اول سال ۲۰۲۳(۱۴۰۲-۱۴۰۱) و باقیمانده آنها در سال ۲۰۲۴(‍۱۴۰۳) حذف خواهند شد.

«جِنی هِدلین» سخنگوی«اِریکسون» در این خصوص می گوید:« ما در نظر داریم با کوچکسازی به کارآمدی بیشتری در ظرفیت های خود به ویژه در هزینه های ساختاری دست یابیم. متأسفانه در این برنامه به اخراج کارکنان نیز خواهیم پرداخت. چیزی حدود ۸۵۰۰ شغل حذف خواهد شد.»

سود خالص این گروه نیز در سال ۲۰۲۲(۱۴۰۱)شاهد کاهش ۳۹درصدی  با رقمی بالغ بر۶.۲ میلیارد کورون سوئد(۵۶۱ میلیون یورو)بود. برنامه صرفه جوئی ۸۲۰ میلیون یوروئی به همین منظور پیش بینی شده است.

منبع: نشریه پاریزین

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا