کد خبر: 11110067569
توسعه و اقتصاد ملی

حرکتی جهشی در مسیر گام دوم انقلاب/ زمینه ایجاد هشت هزار شغل در چابهار فراهم شد

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه هشت هزار شغل جدید تا سال ۱۴۰۳ در منطقه آزاد چابهار ایجاد می‌شود گفت: تا پایان امسال نیز با ورود تجهیزات جدید صنعتی شاهد تحولی در توسعه منطقه آزاد چابهار و تحقق اهداف گام دوم انقلاب خواهیم بود.

محمد هدایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه هم‌اکنون قرارداد های منعقده و جاری متعددی در منطقه آزاد چابهار در حال اجرا است اظهار داشت: برخی از این قراردادها هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده‌اند که ارزش ریالی آن‌ها افزون بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است.

به گفته وی، باتوجه به میزان سرمایه‌گذاری و برنامه‌های زمانبندیِ اعلام شده از سوی سرمایه‌گذاران و همچنین تعداد اشتغال پیش‌بینی شده در واحدهای در حال احداث تا سال ١۴٠٣ میزان اشتغال پیش‌بینی شده در واحدهای تولیدی به    هشت هزار نفر و میزان تولیدات منطقه آزاد به ۲ میلیارد دلار ( ۵۵ هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بر مبنای دلار ۲۷ هزار و ۸۵۰ تومان) خواهد رسید.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: طبق برآورد کارشناسی در سال ١۴٠٧ نیز میزان اشتغال بیش از ۲۰ هزار هزار نفر و تولیدات منطقه به چهار میلیارد دلار یعنی ( یکصد و ۱۱ هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان) خواهد رسید.

هدایی یادآور شد: این اطلاعات مربوط به پروژه‌هایی است که تا کنون منجر به انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه شده‌اند و سرمایه‌گذاری‌هایی که از این پس رقم خواهد خورد بر اعداد ذکر شده افزده خواهد شد.

افزایش ۹۰ درصدی سرمایه‌گذاری محقق شده

به گفته معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار؛ سرمایه‌گذاری محقق شده تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ افزون بر ٩ هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به مجموع سال ٩٩ که معادل پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری محقق شده داشتیم از رشد ٩٠ درصدی برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ و ورود تجهیزات خریداری شده به منطقه برای نصب در پروژه‌ها تحول شگرفی در میزان سرمایه‌گذاری محقق شده را شاهد باشیم.

اتفاقات بزرگی در راه است و چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران که از شمول تحریم‌های ظالمانه هم خارج است، منطقه‌ای متفاوت و از حیث پیشرفت صنعتی، یکی از قطب‌های مهم کشور خواهد شد.

بیانیه گام دوم انقلاب یک سند و راهکاری است که به‌ منظور اجرا در دهه پنجم انقلاب مدنظر قرار گرفته‌ است و هسته مرکزی آن سپردن کارها به جوان‌ها با هدف پیشرفت همه‌جانبه است.

به گفته بسیاری؛ آنچه که در بیانیه گام دوم انقلاب حائز اهمیت است، کلید واژه «جوانان» بوده و مقام معظم رهبری در این خصوص می‌فرمایند «جمعیت جوان زیر ۴۰ ‌سال فرصت ارزشمندی برای کشور است»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا