کد خبر: 261001116755
اخبار شرکت هابخش خصوصی

حرکت همراه اول در مسیر پیش بینی‌ها

زینب غضنفری

شرکت ارتباطات سیار ایران یکی از شرکت‌هایی است که از منظر کسب درآمد حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و اعداد و ارقام درج شده در صورت‌های مالی آن، قابل توجه است.

این شرکت در صورت‌های مالی حسابرسی شده دوره ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ خبر از تحقق ۱۸۹ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال درآمد عملیاتی و رشد ۳۹ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ داده بود و اکنون پس از گذشت فصل سوم سال، روندها صعودی و بر مدار مثبت است.

بر اساس این گزارش، شرکت ارتباطات سیار ایران که به نام همراه اول شناخته می‌شود، ۲۸ هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال درآمد شناسایی کرد که در مقایسه با آبان ماه افزایش ۸ درصدی و نسبت به آذر ماه سال قبل رشد ۱۷ درصدی قابل مشاهده است.

اگر به صورت فصلی به عملکرد همراه اول نگاه کنیم، با توجه به کسب ۸۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال درآمد در پاییز سال جاری، متوجه رشد فصلی ۱۵ درصدی در مقایسه با پاییز سال قبل می‌شویم.

در مجموع، درآمدهای شرکت طی دوره ۹ ماهه منتهی به آذر سال جاری از رقم ۲۷۳ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال فراتر رفت؛ این در حالی است که همین مدت از سال قبل، جمع درآمدها در مقدار ۲۱۱ هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال ایستاده بود. بنابراین، ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ در مقایسه با ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ همراه اول رشد جالب توجه ۲۹ درصدی را به معرض نمایش می‌گذارد.

بیشترین درآمد شناسایی شده از محل درآمد کارکرد مشترکین خطوط اعتباری و پس از آن درآمد کارکرد مشترکان خطوط دائمی‌بابت درآمد سرویس‌های ارتباطی شامل مکالمه، پیام کوتاه، اینترنت، پیامک انبوه است.

از سویی، میزان درآمد شناسایی شده در مدت مذکور از سال جاری معادل ۹۲ درصد درآمد کل سال گذشته است و بنابراین می‌توان به طور قطع و یقین گفت که همراه اول سال ۱۴۰۱ را پرقدرت‌تر از سال‌های قبل و با اعداد و ارقام جدید به پایان خواهد رساند.

پیش‌بینی می‌شود، همراه اول در پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۶۰ هزار میلیارد ریال درآمد به دست آورد و با توجه به حاشیه سود خالص ۱۶ درصدی سال ۱۴۰۰، برآورد می‌شود رقم سود خالص به محدوده ۶۰ هزار میلیارد ریال نزدیک شود. به این ترتیب، شرکت موفق شده در طی ۳ فصل از سال، ۷۶ درصد از بودجه فروش خود را پوشش دهد که عملکرد قابل قبولی تلقی می‌شود و دستیابی به اعداد و ارقام پیش‌بینی شده چندان دور از انتظار نیست و کاملا در دسترس است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا