کد خبر: 160702139831
اقتصادبازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

حرکت “وزمین” به سوی توسعه اقتصادی کشور

سکینه مهرآیی

با نگاهی به صورت‌های مالی حسابرسی نشده منتهی به ۳۱/۰۳/۱۴۰۲ بانک ایران زمین درمی‌یابیم که درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری و اوراق بدهی، درآمد کارمزد و خالص درآمد کارمزد این بانک نسبت به دوره مشابه سال قبل (حسابرسی نشده) با افزایش همراه بوده است.

عصراقتصاد: به‌طوری که درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری و اوراق بدهی وزمین در دوره منتهی به ۳۱/۰۳/۱۴۰۱، ۳,۲۳۲,۰۳۵ میلیون ریال بوده و در دوره منتهی به ۳۱/۰۳/۱۴۰۲ به ۱۶,۰۲۸,۸۲۵ میلیون ریال رسیده است.

همچنین ۸۷۰,۹۱۴ میلیون ریال درآمد کارمزد این بانک در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ بوده و در فصل بهار ۱۴۰۲ به ۹۹۳,۹۷۲ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

ضمن آنکه میزان خالص درآمد کارمزد در ۳۱/۰۳/۱۴۰۲، ۷۹۴,۱۲۶ میلیون ریال بوده درحالی که این مبلغ در مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۶۸۹,۵۰۵ میلیون ریال بوده است.

نکته قابل توجه این است که بانک ایران زمین؛ در سال‌های اخیر بر روی بانکداری دیجیتال تمرکز کرده و توانسته با ارائه خدمات مناسب و با کیفیت به مشتریان، رؤسای شعب را به عنوان ناظر در اجرای دقیق این موضوع توسط کارکنان مأموریت داده است، به همین دلیل سیاست‌های بانک با موفقیت پیش رفته است.

حامی کسب و کارهای خرد

همچنین در این روزهایی که بحث دانش بنیان‌ها داغ است، وزمین با راه‌اندازی مرکز نوآوری به دنبال حمایت مؤثر از استارتاپ‌ها، رفته و تلاش دارد بستری فراهم کند تا کسب و کارها ایده‌های نو را محقق کنند. از سوی دیگر این بانک در راستای حمایت از فعالیت بنگاه‌های اقتصادی تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته بر همین مبنا تسهیلات به بخش خصوصی در سال جاری با ۳۲ درصد رشد به ۳۵۳ هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال رسیده است ضمن آنکه سود غیرعملیاتی بانک ایران زمین سال گذشته برای نخستین بار مثبت شده و از زیان ۷۱۷ ریالی به سود ۷۳۰ ریالی رسیده است و این روند در سال جاری هم ادامه دارد.

بر اساس گزارش سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲، سپرده‌گذاری بانک به بیش از ۷۴۱ هزار و ۵۹۵ میلیارد رسیده است و همچنان مجموع درآمدهای عملیاتی بانک ایران زمین صعودی است به طوری که در سه ماهه ابتدایی سال جاری رشد ۳۹ درصدی ثبت شده است.

همانطور که گفته شد بانک ایران زمین با تمرکز بر توسعه کسب و کار‌های خرد، تولیدات داخلی و حمایت از نیروهای جوان، نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کند. وزمین با ارائه خدمات مالی و اعتباری مناسب به بخش‌های مختلف اقتصادی، به تحقق اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور کمک می‌کند و به عنوان یکی از نهاد‌های تأمین مالی و اقتصادی بسیار مهم شناخته می‌شود.

این نمونه موفقیت نشان دهنده تأثیر مثبتی است که بانک‌ها می‌توانند در توسعه کشور‌ها داشته باشند و نشانگر تعهد بانک ایران زمین به پیشبرد اقتصاد کشور و افزایش کیفیت زندگی مردم است.

نقش آفرینی در ابرپروژه ریلی

با راه‌اندازی خط راه آهن خراسان جنوبی، باور همگان بر این است که باید پشتوانه بانکی داشته باشند تا این پروژه به بهره‌برداری برسد. بانک ایران زمین در این مورد نقش مؤثری داشته به نوعی که مدیرعامل این بانک ساخت خط راه آهن استان خراسان جنوبی را از افتخارات برجسته کشور بیان کرد و گفت: “این بانک از بدو تأسیس همواره حامی و همراه طرح‌های ملی و فراملی بوده و همیشه در حوزه اجرای مسئولیت اجتماعی سازمانی پیشگام بوده است.”

همچنین پورسعید از پذیرش و تأمین عاملیت به مبلغ هزار میلیارد ریال در ابر پروژه ریلی استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: “پس از تأکید رئیس جمهور مبنی بر تشکیل کنسرسیوم بانکی، شش بانک عامل شامل ایران زمین، رفاه، تجارت، خاورمیانه، ملت و ملی حمایت خود را اعلام کردند و دور تازه‌ای از تلاش‌ها برای تأمین منابع مالی و سرعت دادن به پروژه ریلی آغاز شد. امید است بتوانیم سهمی ناچیز در خوشحالی هموطنانمان و شروع پروژه راه آهن شرق کشور داشته باشیم.”

پروژه فراملی ریلی شرق کشور شامل راه آهن زاهدان-بیرجند-مشهد به طول ۹۱۰ کیلومتر است که ۱۳ قطعه آن در قالب ۴۳۲ کیلومتر در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی قرار دارد. در حال حاضر عملیات اجرایی راه آهن نهبندان- بیرجند- قاین- یونسی آغاز شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا