کد خبر: 230402132737
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیروزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطات

حضور فعال همراه اول در نمایشگاه الکامپ ۲۰۲۳ با انبوهی از دستاوردهای به‌روز

زینب غضنفری

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ (Elecomp 2023) از ۴ تا ۷ تیر ماه سال ۱۴۰۲ در محل دائمی‌نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور بیش از ۴۵۰ شرکت برگزار شد که از این تعداد ۵۰ شرکت خارجی و از کشورهای ازبکستان، فرانسه، پاکستان، بوسنی، سوریه، چین، روسیه، ترکیه، ارمنستان و عراق هستند که نوین‌ترین برنامه‌ها، تولیدات و خدمات خود را ارائه دادند.

شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) با شعار تجربه جهان دیجیتال، به عنوان طلایه‌دار هوشمندسازی کسب و کارها و پیشران تحول دیجیتال کشور نیز در این رویداد بزرگ حضور به‌هم رساند.

در این نمایشگاه نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور آخرین دستاوردهای فنی و سرویس‌های دیجیتال را به علاقه‌مندان ارائه کرد و از چندین دستاورد جدید نیز رونمایی کرد.

گروه همراه اول به شکلی متمرکز در سالن ۳۵ و در فضایی نزدیک به ۱۲۰۰ مترمربع حضور یافت و آخرین دستاوردهای دیجیتال و فناوری‌های نسل نو تولیدی خود را در قالب محصولات و سرویس‌های تجاری، یوزکیس و دموهای کاربردی برای بازدیدکنندگان تشریح کرد.

باتوجه به این که بیشترین سهم بازار مشترکان تلفن همراه در کشور در اختیار همراه اولی‌ها است، در نمایشگاه الکامپ ۲۰۲۳ در قالب سه بخش «شبکه و زیرساخت»، «راه حل‌های کسب و کاری» و «زندگی دیجیتال» حضور فعال داشت.

شرکت همراه اول در کنار ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت برقراری شبکه ۵G، در این رویداد پلتفرم ویژه اینترنت اشیاء را به معرض عموم گذاشت و گوشه‌ای از فناوری‌های نسل جدید را به مخاطبان خود معرفی کرد.

این شرکت در بخش راه حل‌های کسب و کاری با شاخه‌های محصولات و خدمات سازمانی، لجستیک و حمل و نقل، ابزارهای هوشمند، آینده تحرک‌پذیری، فینتک، خدمات ابری و مرکز داده، سلامت الکترونیکی، خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی و استارتاپ‌های موجود در سبد سرمایه‌گذاری همراه اول در این رویداد حاضر شد.

در حوزه زندگی دیجیتال با ساختار توریسم، فین‌تک (فناوری مالی)، بازی و سرگرمی، کودک و نوجوان، محصولات و خدمات مخابراتی، حمایت از مشتریان، آموزش الکترونیکی، خدمات و سلامت هوشمند به میزبان بازدیدکنندگان الکامپ بود.

همراه اول در خلال نمایشگاه، اقدام به برپایی غرقه در محوطه خارجی نمایشگاه کرد و ضمن پاسخگویی به درخواست‌های مردم، اقدام به فروش انواع سیمکارت، مودم، موبایل و مودم قسطی کرد و از مودم ۵G خود رونمایی کرد.

اپراتور اول کشور که با فراهم آوردن ۸۵ درصد پوشش جمعیتی نسل‌های نوین ارتباطی، بیشترین سهم بازار «مشترکان پهن باند سیار» را در اختیار دارد و بازدیدکنندگان نمایشگاه الکامپ ۲۰۲۳ از نزدیک با خدماتی همچون «اینترنت اشیاء»، «تماس تصویری بر بستر نسل چهارم یا ViLTE»، «احراز هویت بایومتریک»، «API کنسول همات»، «سامانه رمز ارز» و «کیف پول فراگیر» آشنا شدند.

علاوه بر این سرویس‌ها، امکان آشنایی و تعامل با «خودنویس هوشمند برای مدیریت صورت جلسات»، «خدمات و محصولات دیتاسنتری»، «مرکز تماس ابری»، «خودروی متصل»، «مدیریت هوشمند انرژی»، «لجستیک هوشمند»، «تماس امن»، «سرویس بی سیم سازمانی»، «استارتاپ‌های موجود در سبد سرمایه گذاری اپراتور اول تلفن همراه نظیر نت باکس، دیدیمون، نبض و میاره»، «پلتفرم‌های دیجیتال اوانو، ذره بین و شاد»، «بازی و سرگرمی»، «آی بیمه»، «سیمکارت‌های گردشگری، انارستان و نوجوان» و «باشگاه مشتریان» نیز در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک فراهم شد.

به علاوه، همزمان با برگزاری رویداد عبادی حج تمتع ۱۴۰۲، مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با توسعه «چت بات حج»، رسیدگی به مشکلات احتمالی زائرانی که از سیمکارت همراه اول استفاده می‌کنند را آسان‌تر کرده است تا در کوتاه ترین زمان ممکن به درخواست آنها رسیدگی شود.

همچنین، هم‌زمان با آغاز نمایشگاه الکامپ و طی بازدید وزیر ارتباطات از دستاوردهای همراه اول در حوزه هوشمندسازی و تحول دیجیتال، از پروژه «ربات خودروی خودران» این اپراتور نیز رونمایی شد.

این ربات قابلیت حفظ حرکت در بین خطوط جاده، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، چراغ راهنمایی، موانع ساکن و متحرک، انجام پارک خودکار و مکان‌یابی را دارد. در واقع، این سرویس به حل یکی از دغدغه‌های اپراتورهای ترمینال، اپراتورهای پورت، صاحبان کالا، صاحبان خطوط کشتیرانی و نهادهای حاکمیتی، نظارتی و امنیتی کمک می‌کند.

در همین راستا، پس از شرکت خودروسازی ایران خودرو، سایپا نیز به جمع مشتریان همراه اول پیوست و در سومین روز نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، این دو شرکت برای تولید خودرو متصل قرارداد همکاری امضا کردند.

سامانه خودرو متصل، سرویسی برای ارائه خدمات برخط به رانندگان خودروهای سایپا است که در آن مشتریان سایپا می توانند از خدمات ویژه‌ای همچون اعلام سرقت، عیب یابی و دیاگ آنلاین، یادآوری و بررسی سرویس های ادواری و دوره ای و رزرو اتوماتیک نوبت استفاده کنند.

نصب ماژول ارتباطی مرتبط، مطابق با «استاندارهای خودرویی» از شرکت سایپا و «توسعه نرم افزاری و تضمین امنیت و سرعت ارسال دیتا» مطابق آخرین تکنولوژی های مبتنی بر اینترنت اشیاء همراه اول از مهم ترین بخش های این قرارداد است.

امکان استفاده مشتریان از خدمات پرداخت بر روی قبض و همچنین کیف پول اعتباری همراه اول برای تسهیل در فرآیند خرید، امکان ارائه تخفیف و خدمات ویژه بیمه ای برای خودرو مبتنی بر شیوه رانندگی مالک خودرو، بیمه های کوتاه مدت، ارائه خدمات ویژه ارتباطی و بسته های ویژه اینترنت داخل خودرو برای مشتریان سایپا و ارائه خدمات امداد جاده ای بر خط بخش دیگری از خدمات مرتبط با این قرارداد است که در آینده به مشتریان سایپا ارائه می شود.

ارتباطات خودرو با خودرو، خودرو با انسان، خودرو با سیستم های حمل و نقل شهری و برون شهری، خودرو با خودروساز و همچنین خودرو با سایر اجزاء از جمله مواردی است که در راستای پیاده سازی پروژه خودرو متصل در کشور، محقق خواهد شد.

در این نمایشگاه برای نخستین بار یوزکیسی مربوط به سرویس‌های هوشمند با عنوان «عکس با سلبریتی‌ها» که توسط مرکز تحقیق و توسعه همراه اول پیاده سازی شده، در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت تا بتوانند با چهره‌ها و قهرمانان ورزشی مورد علاقه خود عکس اختصاصی بگیرند.

به طور کلی باید اذعان داشت که شرکت همراه اول با تولید و ارائه فناوری‌های جدید و به‌روز، خود را به عنوان لوکوموتیو پرقدرت دیجیتال ایران و منطقه معرفی کرده و به واسطه ابزارهای مختلفی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، دامنه فعالیت خود را روز به روز گسترده‌تر می‌کند و تلاش دارد در همه زمینه‌ها رضایت حداکثری را جلب کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا