کد خبر: 30010178751
روزنامه

حمایت اتاق بازرگانی اردبیل در تولید دانش‎بنیان از سرمایه‌گذاران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل گفت: اتاق بازرگانی با برگزاری کسب و کارهای نوین و رفع نیازهای دانش‌پایه واحدهای تولیدی در راستای دانش‌بنیان شدن تولید استان پیشقدم شده تا از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این زمینه حمایت کند.

به گزارش ایرنا، حسین پیرموذن در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: انتظار این است در سالی که تحت عنوان تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شده است، شرایط و زیرساخت‌ها برای فعالیت دانش‌بنیان بخش خصوصی بیش از گذشته فراهم شود.

او با بیان اینکه هزار و ۴۵ واحد تولیدی با اشتغال افزون بر ۲۵ هزار نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در استان اردبیل فعال است، افزود: باید بستر و زمینه سرمایه‌گذاری برای ورود این واحدها در تولید دانش‌بنیان فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل بیان کرد: یکی از راه‌های توسعه صادرات و رشد اقتصادی استان توجه ویژه به تولیدات صادرات‌محور بوده و باید اقدامات اساسی در این حوزه با ایجاد صنایع تبدیلی مجهز به فناوری‌های نوین شود تا توان رقابت در بازار جهانی ارتقا یابد.

پیرموذن با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان پایین است، افزود: امکانات صنایع تبدیلی در این استان کم است و برای ورود به بازارهای جهانی لازم است صنایع تبدیلی مجهز به فناوری روز و مدرن شود.

او اظهار کرد: برای جذب و جلب سرمایه‌گذاران در راه اندازی صنایع تبدیلی، بر طرف شدن موانع تولید و مخل قوانین ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل بیان کرد: یکی از مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دشواری صدور مجوزها و استعلام از دستگاه‌های مربوطه است که باید تسهیل شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا