کد خبر: 11030185166
اخبار شرکت ها

رئیس تحقیقات فرایندهای تولید فولاد مبارکه: بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان، مانع خروج ارز از کشور می‌شود

رئیس تحقیقات فرایندهای تولید در فولاد مبارکه گفت: بهره‌گیری از شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان در صنعت فولاد، علاوه بر توانمندسازی شرکت‌های داخلی، مانع خروج منابع ارزی از کشور می‌شود.

به گزارش عصر اقتصاد جمشاد جمشیدیان در حاشیه رویداد “عصر امید”بخشی از واحد تحقیق و توسعه فولاد مبارکه ، حوزه عملکردی فرایندهای تولید است که وظیفه پشتیبانی از طرح‌های تحقیقاتی با تمرکز بر امکان‌سنجی فرایندی محصولات جدید با استفاده بهینه از مواد خام و انرژی، کاهش قیمت تمام‌شده، کیفیت بالای محصول و کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی را دارد.

وی افزود: صنعت فولاد برای بهبود تکنولوژی مورد استفاده در مقیاس صنعتی، از توانمندی متخصصان داخلی بهره می‌گیرد و در این راستا فرایندهای تولید، بازطراحی و عملکرد آن را در فولاد مبارکه بهبود می‌بخشد.

رئیس تحقیقات فرایندهای تولید فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: حضور فولاد مبارکه در رویداد “عصر امید”، علاوه بر فراهم شدن فرصتی برای تبادل اطلاعات و تجربیات شرکت‌ها و صنایع، امکان ارزیابی و توان‌سنجی مقدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این رویداد را نیز فراهم ساخته است.

وی تحریم‌های اعمال‌شده بر اقتصاد و صنعت کشور را عاملی برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها دانست و اذعان داشت: یکی از مهم‌ترین این فرصت‌ها، فرصت بهره‌گیری از شرکت‌های داخلی و بی‌نیازی از واردات محصولات بوده است.

جمشیدیان اضافه کرد: ساخت دستگاه تست فشار گرم که نمونه اصلی آن توسط یک شرکت آمریکایی ساخته شده بود و در اختیار ایران هم قرار نمی‌گرفت، با بهره‌گیری از دانش متخصصان دانشگاه اصفهان و یک شرکت دانش‌بنیان داخلی‌ طراحی و ساخته شد و هم‌اکنون بازدهی به‌مراتب بهتری نسبت به مدل مشابه خارجی خود دارد.

وی عنوان داشت: حوزه‌های اولویت‌دار پژوهشی شرکت فولاد مبارکه عبارت‌اند از مدیریت پسماند(فرآوری گرم و سرد سرباره، کاربردهای غبارات فولاد)، مدیریت فناوری تجهیزات و قطعات(کارخانه هوشمند، ساخت، تعمیر و نگهداری تجهیزات و قطعات، اتوماسیون صنعتی)، مدیریت انرژی و آب(فناوری‌های تصفیه پساب، بازیافت انرژی)، مدیریت مواد اولیه و مصرفی، مدیریت کیفیت و فرایند(طراحی و تولید محصولات تخت فولادی با ارزش افزوده بالا)، نرم‌افزارها و تجهیزات نمونه آزمایشی تولید.

رئیس تحقیقات فرایندهای تولید فولاد مبارکه تاکید کرد: رویکرد فولاد مبارکه در ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان، نوآوری باز است که از ابتدا اقدام به شناسایی شرکت‌های ذیربط کرده است؛ این شرکت پس از ارزیابی‌های دقیق، در این راستا سرمایه‌گذاری کرده و از این راه علاوه بر بهره‌مندی خود از دانش شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های داخلی صاحب ایده را هم بهره‌مند می‌سازد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا