کد خبر: 020302128151
اقتصادتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدن

حمایت مالی یا جانی؟ کدام را می‌خواهید؟

میرسلیم: «مردم باید از صنعت خودرو حمایت کنند؛ به چه حقی به خودروسازان می‌گویید که لگن تولید می‌کنند.»

راضیه حسینی

خیلی دوست داریم از این بیشتر حمایت کنیم، ولی واقعاً بلد نیستیم. تنها چیزی که به نظرمان می‌رسد قرار گرفتن جلوی خودروها به عنوان مانع است، برای تست ایمنی. به این شکل می‌توانیم اعتماد خودمان را به سیستم ترمز خودرو نشان دهیم. اگر هم به صورت اتفاقی ترمز نگرفت و ماشین تا کلیه‌مان فرو رفت، خیلی عادی برخورد کنیم و بگوییم «اصلاً هم درد نداشت.»

 اگر این نوع حمایت راضی‌تان می‌کند، خودمان را برای تست آماده کنیم؛ اگر نه که لطفاً طی یک دوره‌ی تخصصی به ما شیوه‌ی درست حمایت را آموزش دهید.

در سرفصل‌ها، انواع حمایت‌ها را اعلام کنید. مثلاً منظورتان نوع مالی است یا جانی؟ اگر مالی است تا کجا باید ادامه پیدا کند؟ آیا تا گرفتن وام‌هایی با بازپرداخت صد و بیست سال کافی است؟ اگر جانی است تا کجا به نظرتان مطلوب است؟ تا انقراض نسل به شیوه‌ی دایناسورها مورد رضایت است؟

بد نیست برای روشن شدن مطلب، خودتان یا یکی از همکارهای گرامی‌تان مثالی عینی از نوع حمایت مطلوب نشان‌مان دهید. مثلاً برای مدتی خودروی داخلی سوار شوید.

با پراید در سطح شهر و حتی خارج از آن تردد کنید. برای آقازاده‌ها هم از همین لگن‌ها، عذر خواهی می‌کنیم. لندکروزهای داخلی بخرید. مطمئن باشید پس از مدتی با نگاه به زندگی شما کاملاً معنی  حمایت را درک خواهیم کرد.

اصلاً قول می‌دهیم همه‌ی خودروهای داخلی را با اسم بوگاتی، مازراتی و … صدا کنیم. حتی اگر پراید بعد از برخورد با باد اگزوز تریلی به هفتصد و پنجاه و دو قطعه تقسیم شد، باز هم اعتراضی نکنیم و باد اگزور تریلی را مقصر بدانیم.

لطفاً ما را در جهل و نادانی رها نکنید. کمک کنید تا بتوانیم بالاخره حمایت درست را یاد بگیریم و این دانش ارزشمند را نسل به نسل به آیندگان انتقال دهیم.

زمانی خواهد رسید که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها کنار شومینه می‌‌نشینند و داستان مردی را برای نوه‌های‌شان تعریف می‌کنند که روزی از جایی سردرآورد، و پدر علم حمایت از تولید داخلی در ایران شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا