کد خبر: 17020025113
بانک و بیمهروزنامه

حمایت ویژه بانک مسکن از سازندگان حرفه‌ای در سال ۱۴۰۰

عضو هیات مدیره بانک مسکن مهم‌ترین سیاست‌های اعتباری پیش‌بینی شده برای حمایت از فعالیت سازندگان حرفه‌ای در سال ۱۴۰۰را تشریح کرد.

محمدحسن علمداری عضو هیات مدیره بانک مسکن با بیان اینکه این بانک در سال ۱۴۰۰یک بخش ویژه تحت عنوان «فعالیت بخش مسکن و ساختمان» در قالب سیاست‌های اعتباری پیش‌بینی کرده است، به هیبنا، گفت: بانک مسکن برای فعالان حوزه ساخت وساز مبتنی بر شناسایی و طبقه‌بندی که برای سازندگان و انبوه‌سازان در دست انجام است، سقف مشخص برای پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی پیش‌بینی و تدارک دیده است.

از میان طبقه‌بندی سازندگان مختلف، یک گروه سازندگان حرفه‌ای نامگذاری و شناخته که با توجه به شرایط و سوابقی که در بخش تولید و عرضه مسکن دارند شرایط پرداخت تسهیلات برای آنها متفاوت است.

او ادامه داد: متناسب با پیش‌بینی‌های به‌عمل‌آمده بانک مسکن در جهت حمایت مالی از پروژه‌های ساختمانی این گروه از سازندگان سقف ریالی متفاوتی درنظرگرفته است، به این معنا که سقف‌هایی که به‌صورت عام برای پرداخت تسهیلات ساخت در نظر گرفته شده است، برای این گروه تا ۵۰درصد قابل افزایش است.

او در توضیح سقف ریالی تسهیلات پیش‌بینی شده برای سازندگان حرفه‌ای در تهران، توضیح داد: اکنون سقف تسهیلات ریالی مشارکت مدنی برای سازندگان حرفه‌ای معادل ۴۵۰میلیون تومان است که در صورت دارا بودن شرایط مورد نیاز، سقف تسهیلات تا ۵۰درصد بابت هر واحد مسکونی می‌تواند افزایش پیدا کند.

او تاکید کرد: این میزان افزایش ریالی تسهیلات فقط مختص سازندگان حرفه‌ای است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا