کد خبر: 091002147644
اخبار شرکت هااقتصادبانک و بیمهدسته‌بندی نشده

حکم انتصاب مهدی هادیان به عنوان معاون جدید تحقیقات و پژوهش از سوی ریاست پژوهشکده پولی و بانکی

پیمان قربانی طی حکمی مهدی هادیان را به معاونت جدید تحقیقات و پژوهش منصوب کرد.

عصر اقتصاد: به گزارش روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، در بخشی از این حکم آمده است: « با عنایت به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به سمت معاون تحقیقات و پژوهش پژوهشکده منصوب می‌شوید. امید است با استعانت از خداوند متعال، در تحقق اهداف پژوهشکده موفق و موید باشید.»

مهدی هادیان، از اعضای هیئت علمی گروه مطالعاتی پول و ارز پژوهشکده است که تا قبل از این، سمت مدیریت پژوهشی پژوهشکده را برعهده داشته است. وی تحصیلات کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی خود را در دانشگاه شهید بهشتی سپری کرده و با کسب عناوین دانشجوی استعدادهای درخشان، رتبه‌های برتر در المپیادهای علمی، رتبه‌های برتر در کنکور سراسری تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، به عنوان دانشجوی رتبه اول در رشته اقتصاد فارغ‌التحصیل شده است.

معاون جدید پژوهشی پژوهشکده دارای سوابق تحقیقاتی متعددی در حوزه اقتصاد پولی و مالی است که در نشریات معتبر بین‌المللی (وب‌آوساینس و اسکوپوس) و همچنین مجلات علمی‌پژوهشی داخلی منتشر شده است. برخی از آثار وی نیز در قالب مشارکت در تالیف کتب تخصصی توسط انتشارات معروف بین‌المللی اشپرینگر و پال‌گریومک‌میلان چاپ شده است.

همکاری مهدی هادیان با پژوهشکده پولی و بانکی از سال ۱۳۹۶ به عنوان پژوهشگر ارشد آغاز شده و طی این مدت پژوهش‌های متعددی در حوزه سیاستگذاری پولی، اقتدار و استقلال بانک مرکزی، سیاست‌های ثبات‌ساز بخش حقیقی و مالی اقتصاد، ابزارها و مقررات احتیاطی کلان، فناوری‌های نوین مالی (فین‌تک) و تحول دیجیتال نظام بانکی را راهبری کرده است.

علاوه بر این، وی در حوزه مطالعات بخش عمومی نیز به عنوان مجری و ناظر طرح‌های پژوهشی مالیات بر خانه‌های خالی، برآورد ظرفیت مالیات بر ارزش افزوده در شهر تهران، و تحول دیجیتال سازمان امور مالیاتی کشور فعالیت داشته است.

از سوابق آموزشی و پژوهشی قبلی معاون جدید پژوهشی می‌توان به استاد مدعو دانشگاه‌های شهید بهشتی و خوارزمی (علوم اقتصادی سابق) و تدریس دروس اقتصاد خرد، پول‌وبانکداری، تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی، سازمان‌های پولی و مالی بین‌المللی، و بازارهای مالی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (طی سال‌های ۱۳۹۶-۱۳۹۲) و همچنین همکاری پژوهشی با مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و معاونت هماهنگی و نظارت اقتصادی حوزه معاون اول ریاست جمهوری (طی سال‌های ۱۳۹۲-۱۳۸۶) نام برد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا