کد خبر: 241102151767
اخبار شرکت هااقتصاد

حیدرنیا: توسعه، مهمترین مسئولیت اجتماعی است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز، توسعه را مهمترین مسئولیت اجتماعی برشمرد و تاکید کرد: دولت باید حامی بخش خصوصی باشد.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی شیراز، احمدرضا حیدرنیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز در پنجمین اجلاس سراسری چهره‌های نامی صنعت، معدن و اقتصاد کشور که در سالن همایش‌های صداوسیمای تهران برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفت.

احمدرضا حیدرنیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز در این اجلاس ایران، به اهمیت مسئولیت‌پذیری اجتماعی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: پتروشیمی شیراز، به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت پتروشیمی، همواره به دنبال ایفای نقش خود در توسعه‌ پایدار جامعه بوده است. به ااعتقاد من توسعه مهمتریم مسئولیت اجتماعی است اما متاسفانه در بحث توسعه با رکود مواجه بوده‌ایم.

حیدر نیا افزود: از علل رکود توسعه در حوزه پتروشیمی فراهم نبودن بستر صحیح ایجاد صندوق توسعه ملی و اجرا نشدن صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی است دولت باید زمینه انجام فایناس شرکت‌ها را فراهم کرده ودر رهن خود قرار دهد و پس از بهره‌برداری، از اقساط برداشت کند، علی‌رغم اینکه از بخش خصوصی حمایت می‌شود اما ذکر این نکته قابل توجه است که توسعه پتروشیمی‌ها زمانی‌که دولتی بوده از شتاب بیشتری برخوردار بوده است.

حیدرنیا با اشاره به کم توجهی به حوزه پایین دستی گفت : متاسفانه در حوزه پایین دستی هم به خوبی کار نکرده‌ایم و تنها به شعار بسنده شده است از دولتمردانمی خواهیم که از تخصص افراد در جای مناسب خود استفاده کند.

مدیر عامل پتروشیمی شیراز با تصریح بر این موضوع که در زنجیره تولید با چالش‌هایی مواجه هستیم، تاکید کرد: باید مدیریت برنامه در کشور بهبود یابد.

خاطرنشان می‌شود، در این اجلاس چهره‌های نامی صنعت کشور از جمله لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خزایی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و پدر علم آینده‌پژوهی و امیر دریادار سیاری حضور داشتند.

حضور فعال پتروشیمی شیراز در این اجلاس نیز نشان‌دهنده‌ تعهد این شرکت به ایفای نقش خود در توسعه‌ پایدار کشور بود.

خاطرنشان می‌شود؛ توانمندسازی سازمان‌ها و شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف صنعت، معدن و اقتصاد ، بررسی جایگاه اخلاق CSR در فعالیت‌های تولیدی-خدماتی بنگاه‌های تجاری اقتصادی، ارتقای سطح مشارکت سازمان‌ها و شرکت‌ها در حوزه‌های بین‌رشته‌ای، بررسی روش‌های ایجاد فعالیت‌های تجاری-اقتصادی ، نهادینه‌سازی مفهوم مسئولیت اجتماعی در اقتصاد ایران و ارتقای جایگاه اخلاق کسب‌وکار شرکت‌ها و سازمان‌ها از اهداف برگزاری این اجلاس سالانه است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا