کد خبر: 07060198799
انرژیجهانروزنامه

خاموشی پله های برقی در مراکز خرید آلمان

ترجمه: سلیم حیدری

نیاز به حفظ منابع در سراسر اروپا ضروری‌تر می‌شود و به همین دلیل کسب‌وکارها گام‌هایی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی برمی‌دارند.

روزنامه آلمانی Bild روز شنبه گزارش داد که فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید در سراسر آلمان در جدیدترین اقدام برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، پله‌های برقی را خاموش کرده یا استفاده از آنها را محدود کرده‌اند.

پله برقی ها در چندین فروشگاه زنجیره ای الکترونیک آلمانی Saturn و در غول های فروشگاه بزرگ مانند Karstadt و Galeria Kaufhof از کار افتاده اند. در مراکز خرید ECE، صبح ها و عصرها دستگاه ها خاموش می شوند. طبق گزارش ها، غول مبلمان IKEA در حال بررسی یک اقدام مشابه است.

رئیس گروه فروش Galeria-Kaufhof به رسانه ها گفت: “ما شروع به صرفه جویی در انرژی در روشنایی و پله برقی کردیم. ما این کار را تا حد امکان انجام می دهیم و سعی می کنیم مشتریان خود را تحت تأثیر قرار ندهیم.”

در ۲۵ آگوست (۳ شهریور)، برلین مجموعه ای از گام ها را با هدف کاهش مصرف گاز طبیعی در طول فصل گرمایش آتی فاش کرد. این اقدامات شامل کاهش دمای گرمایش در ادارات و ساختمان های عمومی، به استثنای نهادهای اجتماعی مانند بیمارستان ها از ۲۰ به ۱۹ درجه سانتیگراد است.

همچنین تبلیغات در فضای باز و روشنایی ویترین ها و بناهای تاریخی از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح به وقت محلی خاموش است. علاوه بر این، از صاحبان فروشگاه ها خواسته می شود که برای حفظ گرما از باز نگه داشتن درهای خود برای مدت طولانی خودداری کنند.

آلمان با مشکلات تامین گاز طبیعی از طریق خط لوله گاز نورد استریم ۱ دست و پنجه نرم می کند. از اواسط ژوئن (تیر)، این مسیر کلیدی تنها با ۴۰ درصد ظرفیت مورد استفاده قرار گرفته است و حدود ۶۷ میلیون متر مکعب در روز تامین می شود.

این کاهش به دلیل تاخیر در بازگشت توربین‌های گاز پس از تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده در کانادا، ناشی از تحریم های اتاوا علیه روسیه است.

در ماه ژوئیه (تیر)، عرضه گاز روسیه از طریق این خط لوله به ۲۰ درصد از حداکثر سطح خود کاهش یافت، زیرا توربین‌های باقی مانده نیاز به تعمیر اساسی دارند و این در حالیست که یک واحد کلیدی در آلمان گیر افتاده است.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا