کد خبر: 220801108242
بازارها و خدمات مالیروزنامه

خاندوزی: دولت از صندوق املاک به صورت گسترده استفاده خواهد کرد

وزیر اقتصاد با اشاره به ایجاد چشم‌انداز مثبت در زمینه مسکن خانوار با ایجاد سازوکار صندوق‌های املاک و مستغلات گفت: بهتر است بانک‌ها نیز از صندوق املاک و مستغلات برای نقد کردن دارایی‌های خود استفاده کنند و دولت نیز به زودی از این ابزار استفاده گسترده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) ، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از صندوق املاک و مستغلات که در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، ضمن ابراز خوشحالی از عملیاتی شدن این ابزار اظهار کرد: اکنون در کشور شاهد کاهش توانمندی خانواده‌ها برای خرید مسکن هستیم و تاکنون در این زمینه هیچ چشم‌اندازی وجود نداشت.

او با بیان اینکه از منظر مردم و خانوارها همواره مشکل ورود سرمایه‌های خرد به حوزه بازار مسکن وجود داشته، گفت: بررسی‌های انجام شده نشان از آن دارد که بیش از یک سوم یعنی نزدیک به ۴۰ درصد هزینه خانوارها در بخش مسکن صرف می‌شود و در زمینه عرضه مسکن، سال‌هاست عقب‌ماندگی وجود داشته و دسترسی مردم دشوار شده است.

او با بیان اینکه اکنون با تلاش مسئولان و نیز راه‌اندازی این ابزارها چشم‌انداز مثبتی در زمینه مسکن خانوارها ایجاد شده، تصریح کرد: بهتر است بانک‌ها از صندوق املاک و مستغلات برای نقد کردن دارایی‌های خود استفاده کنند و دولت نیز به زودی از این ابزار استفاده گسترده خواهد کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه به مزایای استفاده از صندوق املاک و مستغلات اشاره کرد و گفت: نخستین فایده صندوق املاک و مستغلات این است که سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت تدریجی سرمایه‌های خود را وارد حوزه مسکن کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا