کد خبر: 150902145531
اقتصاداقتصاد کلان

خاندوزی: روند تورم نسبت به سال گذشته کاهشی بوده و قیمت ها تا پایان سال ثابت است

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه مراسم نکوداشت روز حسابدار در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش روند تورم نسبت به سال گذشته گفت: ثبات قیمت‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

به گزراش برنا، وزیر اقتصاد در حاشیه مراسم روز حسابدار با بیان اینکه شتاب و سرعت افزایش قیمت‌ها کاهش پیدا کرده ، اظهار داشت: اتفاق قابل توجهی که رخ داده این است که با توجه به هدف‌گذاری‌ها به دنبال کنترل نقدینگی و همچنین ناترازی در بودجه و در شبکه بانکی بودیم تا مجموع این اقدامات منجر به کنترل تورم شود، این دو اقدام تقریباً مطابق هدف انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد انشاءالله تا پایان سال همین ثبات قیمت‌ها و کاهش تورم نسبت به سال گذشته را داشته باشیم.

وزیر اقتصاد درباره انتشار صورت مالی شرکت‌های دولتی بیان کرد: نهایت تلاش خود را به کار می‌بریم تا پایان سال دو هزار صورت مالی شرکت‌های دولتی را منتشر کنیم و این شفافیت در حوزه شرکت‌های مالی با اهتمام لازمی که انجام شده را با قاطعیت دنبال می‌کنیم.

خاندوزی به ادغام مؤسسه نور در بانک ملی اشاره کرد و گفت: وقتی هنوز وارد مجلس نشده بودیم از بانک مرکزی تماس می‌گرفتند که فلان مؤسسه وضعیت ناجوری دارد و اگر منحل نشود یا بهبود نیابد وضع بدتر می‌شود. در آن دوره اتفاقی نیفتاد ولی در این دوره رئیس جمهور دستور داد به این وضعیت رسیدگی شود که در نهایت وارد مراحل اجرایی شد.

وی افزود: اما تصویری که در بیرون شکل گرفته این است که گویا هزینه‌ای از جیب ملت شده است که بانک ملی سپرده گذاران مؤسسه نور را گرفته و ضربه‌ای وارد شده است.

در حالی که ساده‌ترین کار کارشناسی حاکی از این است که در متن این انحلال تمام ظرایف پیش بینی شده که چه دارایی‌ها به بانک ملی داده شود و بانک مرکزی چه اقداماتی کند تا بانک ملی دچار ناترازی نشود.

خاندوزی ادامه داد: چون تصویری درست ارائه نشد برای اقدامی که باید ۵ سال پیش صورت می‌گرفت و نشده بود جامعه این درک را دارد که در حال ایجاد خسارت به مردم هستیم و از جیب مردم به نفع عده‌ای پول خارج می‌شود و تصویرهای ساده انگارانه ای صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تصویر درستی در این خصوص به جامعه داده نشده است افزود: اگر فرق بین ناترازی دارایی-بدهی و درآمد- هزینه را برای جامعه تعریف کنیم این ابهامات صورت نمی‌گیرد.

خاندوزی در پاسخ به سوالی در مورد واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی هم گفت: در این خصوص هنوز با وزارت صمت به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و پس از حضور آقای علی آبادی در وزارت صمت قرار بود نسبت به برنامه قبلی اصلاحی صورت گیرد که امیدواریم برنامه قبلی با نظر وزیر صمت اصلاح شود.

وی همچنین درباره موضوع اتصال حساب شرکت‌ها به حساب خزانه اظهار داشت: به جز برخی شرکت‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی که به دلیل اینکه به کارکنان و کادر درمان تسهیلات داده‌اند و باید تا پایان دوره تسهیلات اقساط برگردد، اقدامات سایر شرکت ها انجام شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا