کد خبر: 200602137751
راه و مسکنروزنامهعصر انقراض (طنز)

خانه هست، اما کوچک / «رونمایی از مسکن ۲۵ متری»

راضیه حسینی

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران: «حدود ۱۸۰۰ واحد با مساحت ۲۵ تا ۳۵ متر مربع ساخته می‌شود. قیمت حدود متری ۲۵ میلیون تومان برای ساخت ارزیابی می‌شود.»

مشخص است که دولت شبانه روز در تلاش است تا بالاخره مردم را صاحب خانه کند. اگر قیمت‌ خانه بالا رفته و مسئولان توان پایین آوردن‌ آن را ندارند، اصلاً مهم نیست. در عوض متراژ را پایین می‌کشند و مشت محکمی بر دهان هر کسی که گفت مسئول نمی‌تواند خانه با قیمت مناسب تحویل مردم بدهد می‌کوبند.

باز هم بگویید نخبه‌ها فرار کرده‌اند.  این مغزهای متفکری که با شعار «یا راهی خواهم ساخت، یا راهی خواهم یافت» مشغول تلاش هستند را نمی‌بینید؟ واقعاً به فکر چه کسی می‌رسید که مردم در خانه‌های خیلی کوچک هم می‌توانند به راحتی زندگی کنند؟

به نظرمان حالا که توانستید خانه‌های بیست و پنج متری بسازید، حتماً توانایی ساخت کوچک‌تر را هم دارید. اگر کمی دیگر تلاش کنید، شاید بتوانید با کوچک‌کردن متراژ خانه‌ها، بالاخره وعده‌ی رئیس جمهور را محقق کنید و یک میلیون خانه بسازید. چه کسی می‌تواند معترض شود؟ هیچ مسئولی درباره‌ی متراژ خانه‌ها صحبت نکرده بود.

می‌توانید با خیال آسوده هرچقدر دل‌تان خواست کوچک‌شان کنید. اصلاً اندازه‌ی یک قوطی کبریت درست کنید،  بعد بروید کل دنیا را بگردید و موارد مشابه پیدا کنید.

در یک سخنرانی اعلام کنید، فقط ما نیستیم که خانه‌های ، مثلاً پنج متری ساختیم. همین ژاپن هم خانه‌های کپسولی دارد، در فلان کشور، جایی میان جنگل‌های آفریقا، مردم اصلاً خانه ندارند و با چوب و برگ درخت خانه درست می‌کنند. مثل همیشه طوری سخنرانی کنید که مردم بابت ساخت این خانه‌ها از شما متشکر باشند و اصلاً ندانند چطور این لطف را جبران کنند.

همیشه دعای‌تان کننند که بالاخره باعث شدید طعم شیرین خانه‌دار شدن را بچشند. دیگر لازم نیست با صاحب خانه سر موعد اجاره و دیر شدن آن بحث کنند، دیگر نگران پیدا نکردن خانه‌ی مناسب نیستند. درست است که حالا مجبورند نوبتی در خانه بخوابند و هر شب یکی دو نفر، بسته به تعداد افراد خانواده، باید بیرون بخوابند، ولی باز هم ارزشش را دارد.

پیشنهاد می‌کنیم این خانه‌ها را به راحتی در دسترس همه‌ی مردم نگذارید. اولویت با خانواده‌هایی باشد که سه فرزند و بیشتر دارند. هر چه فرزند بیشتر، امکان دسترسی به این خانه‌ها هم بالاتر.

بالاخره موقعیت به این جذابی نباید به راحتی در اختیار هر خانواده‌ای قرار بگیرد. هرچه پرجمعیت‌تر باشند، شانس گرفتن کلید طلایی برای‌شان بیشتر خواهد بود. حتماً قرعه‌کشی را هم در دستور کار قرار دهید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا