مهدی عبقری: گوشی گلکسی اس ۲۳ بزودی از گمرگ ترخیص خواهد شد

  کد خبر: 251101120763

دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم خانگی اعلام کرد: گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۲۳ به‌زودی مجوز واردات می‌گیرند و رجیستر می‌شوند.

اقتصاد ۱۰۰-مهدی عبقری از پیشکسوتان بازار موبایل در گفتگوی اختساصی با “اقتصاد ۱۰۰” ضمن اعلام این خبر در خصوص آخرین وضعیت گوشی آیفون ۱۴ گفت: هنوز مجوز رجیستری برای این گوشی صادر نشده و دلیل گران شدن آیفون ۱۳ این است که این گوشی دیگر در جهان تولید نمی‌شود و به همین دلیل با افزایش قیمت مواجه شده و نایاب شده است.

وی در خصوص برگزاری اولین کنگره موبایل در ایران که قرار است اسفند ماه برگزار شود، افزود: بحث کنگره این بود که در این سالها ما چنین رویداد و رویکردی شبیه آنچه در اسپانیا هر سال برگزار می‌شود، نداشتیم و این اولین بار است که در ایران برگزار می‌شود.

عبقری ادامه داد: نکته دوم اینکه در ۶ سال اخیر که شرکت های وارد کننده اصلی موبایل از کشور به دلیل تحریم خارج شدند و واردکنندگان مجوز دار از وزارت صمت ورود پیدا کردند، هیچ وقت دیده نشدند.

بنابراین هنوز از نام های قدیمی ایران نوکیا و … گفته می‌شود که بیش از ۷ الی ۸ سال اصلا وجود خارجی ندارند.

بدین ترتیب به گفته وی این شرکت ها دیده نشدند و فرصتی هم به آنها داده نشد که دیده بشوند و شاید هم خودشان در این عرصه تجربه کسب نکرده بودند و صاحب برند نبودند.

دبیر انجمن تاکید کرد کنگره به امید خدا برگزار می‌شود تا شرکت های انجمن دیده شوند و توانمندی‌های خود را به رخ خواهند کشید تا در نهایت شرکتها بتوانند برند خود را معرفی و تثبیت کنند.

در این زمینه برندهای سامسونگ و شیائومی و اپل به عنوان برند شناخته شده هستند و انشالله این شرکتها هم بتوانند برند خود را به مخاطبین و مشتریان بشناسانند.

عبقری در پاسخ به تعدد شرکت هایی که در حوزه برند شیائومی در ایران فعالیت می‌کنند گفت: نه شیائومی و نه هیچ برند دیگری در ایران نمایندگی رسمی ندارند چرا که اگر داشتند، سایرین{شرکت های ایرانی} نمی‌توانستند عملا کار کنند.

بنابراین به گفته وی چون نمایندگی رسمی نیست، بقیه شرکتها در این حوزه فعال هستند و در عرصه واردات ورود پیدا کرده‌اند.

وی افزود: حالا عده‌ای در جاهایی مانند ۱۱۸ خود را ثبت کرده و یا سایتی را به نام دات آی آر ثبت رسانده‌اند ولی ما به عنوان انجمن همه شرکتها را در زیرمجموعه خود رسما تایید می‌کنیم، چرا که هیچ فرقی با هم ندارند.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی تاکید کرد شرکت ها نمی‌توانند از برند معتبر گواهینامه دریافت کنند چرا که اگر چنین بود، خود آن برند مستقیم در ایران دفتر می‌زد مانند وقتی که دفتر سامسونگ و هوآوی داشتیم و به همین خاطر ما همه شرکت های واردکننده را تایید می‌کنیم و از نظر ما معتبر هستند.

خروج از نسخه موبایل