کد خبر: 010802141219
روزنامهسلامت و رفاه

خدمات روانشناسی بیمه‌ شد

بنابراعلام وزیر بهداشت، تعرفه خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفت و در سامانه‌ها وارد شده است.

به گزارش عصراقتصاد، بهرام عین‌اللهی، روزگذشته در مراسم روزملی بیمه همگانی، اظهار کرد: امروزه جامعه پزشکی غصه‌ای دارد و آن، فجایع صهیونیست‌ها در غزه است.

وی افزود: جنایات رژیم صهیونیستی، مخالف همه قوانین و معاهدات بین المللی است و بیماران را می‌کشد و امروزه سلامت مردم غزه در مخاطره است.

وزیر بهداشت در ادامه این مراسم از مسئولان و مدیران بیمه سلامت تقدیر کرد و گفت: اگر کاری صورت گرفته، ناشی از هماهنگی دستگاه‌ها و نهادها بوده و مدال افتخار خدمت مربوط به یک نفر نیست.

وی افزود: امروزه قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه مربوط به جمهوری اسلامی ایران است و این به خاطر تلاش نیروهای حوزه سلامت بوده است.

عین‌اللهی با اشاره به وجود ۱۸ هزار خانه بهداشت در کشور، گفت: متأسفانه بیمه‌های ما عمدتاً درمان محور هستند، در حالی که باید به سمت پیشگیری و بهداشت برویم.

وزیر بهداشت افزود: در اقصی نقاط کشور خدمات بهداشتی را داریم و شاهد توسعه کمی و کیفی خدمات در سطح کشور هستیم.

وی ادامه داد: ما دنبال پیشرفت سلامت در نظام نوین تمدن اسلامی هستیم. پوشش بیمه‌ای، در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است.

وزیر بهداشت، بر ارائه خدمات با کیفیت به مردم تاکید و تصریح کرد: امیدواریم بیمه‌ها بتوانند خدمات با کیفیت را به مردم ارائه بدهند.

وی افزود: ما باید به عنوان وزارت بهداشت، باید اطلاعات به روز از اقصی نقاط کشور داشته باشیم که فقط از طریق خدمات الکترونیک می‌توانیم موفق باشیم.

عین‌اللهی ادامه داد: برنامه تحولی ما، عدالت و تعالی نظام سلامت در کشور است.

وی افزود: ۱۵ هزار تخت بیمارستانی بهره برداری شده و ۷ هزار تخت نیز تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وزیر بهداشت گفت: ۴۷ مرکز درمان ناباروری جدید در این دو سال راه اندازی شده و امروز استانی را نداریم که فاقد مرکز درمان ناباروری باشد.

وی افزود: امسال، طرح اصلی ما برنامه سلامت خانواده است و باید برای هر ایرانی با کد ملی یک پرونده سلامت ایجاد کنیم.

عین‌اللهی به تأسیس صندوق بیماری‌های خاص اشاره کرد و گفت: تأسیس این صندوق، مشکلات بیماران خاص و صعب العلاج را تا حدود زیادی حل کرده است.

وی به اجرای طرح دارویاری اشاره کرد و افزود: اگر این طرح اجرا نمی‌شد، امروز نمی‌توانستیم داروهای مورد نیاز مردم را تأمین کنیم.

وزیر بهداشت همچنین از پوشش بیمه‌ای تعرفه خدمات روانشناسی خبر داد و گفت: این خدمت اجرایی شده است.

اداره بیمارستان‌های دولتی دچار مشکل شده است

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نیز در این مراسم، گفت: متأسفانه وقتی برنامه‌ها را می‌نویسیم، نه منابع مالی به اندازه کافی دیده می‌شود و نه نیروی انسانی مورد نیاز را تأمین می‌کنیم.

وی افزود: قطعاً اگر منابع مالی در اجرای برنامه‌ها پیش بینی نشود، دچار مشکل خواهیم شد.

شهریاری به مشکلات بیمارستان‌های دولتی اشاره کرد و گفت: تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، مطالبات بسیار زیادی دارند که عدم وصول آنها، مشکل ساز شده است.

وی با اشاره به وضعیت قابل قبول بیمه سلامت در مقایسه با بیمه تأمین اجتماعی در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها، افزود: متأسفانه بیشترین حجم مطالبات بیمارستان‌های دولتی متوجه سازمان تأمین اجتماعی است.

شهریاری گفت: اگر به همین روال پیش برویم و پرداخت مطالبات به تأخیر بیافتد، اداره بیمارستان‌های دولتی مشکل خواهد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: وقتی منابع مالی تأمین نشود و پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها به تأخیر بیافتد، بیماران دچار آسیب خواهند شد.

دارندگان بیمه سلامت می‌توانند از پوشش بیمه خدمات روانشناسی استفاده کنند

از سوی دیگر محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در نشست خبری خود که ظهر روزگذشته برگزار شد، درباره پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناسی گفت: در حال حاضر این اقدام در بیمه سلامت وارد سامانه ها شد و خدمات شامل مشاوره و ویزیت می شود.

وی ادامه داد: خدمات روانشناسی گستردگی دارد و روانشناسی فردی، گروهی و خانوادگی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

ناصحی با بیان اینکه تعرفه این خدمات در سامانه بیمه سلامت بارگذاری شده گفت: دارندگان بیمه سلامت می‌توانند از پوشش بیمه خدمات روانشناسی استفاده کنند.

وی با اشاره به تعرفه گفت: مراکزی طرف قرارداد با ما هستند ۷۰ درصد تعرفه خدمات شان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: ۱۷ خدمت دندانپزشکی تحت پوشش بیمه است و این خدمات برای مادران باردار و بیماران صعب‌العلاج رایگان است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا