کد خبر: 200602137732
اقتصاداقتصاد کلانبورسروزنامه

خروج غیرقانونی برخی شرکت‌ها از پوشش سهام عدالت ۲۰ میلیون نفر را جا گذاشت

بنابراعلام رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور، تخلفی در دولت قبل انجام شد و سهام برخی شرکت ها بدون قانون و مجوز از پوشش سهام عدالت برداشته شدند به همین دلیل ۲۰ میلیون نفر از دریافت سهام عدالت در کشور بازماندند.

به گزارش عصراقتصاد، عسگر توکلی در گفت‌وگویی یکی از محورهای اصلی اقتصاد مردمی را سهام عدالت ذکر کرد و گفت: سیاست‌های دولتی در حوزه اقتصاد تعاونی نوید بخش است.

وی با اشاره به این که یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر از دارندگان سهام از دریافت سود سهام عدالت محروم هستند، افزود: دولت پذیرفت تا این افراد را به عنوان سهامدار شناسایی کنند.

وی با اظهار اینکه ۲۰ میلیون بازمانده سهام عدالت شناسایی شدند که مشمول طرح می شوند، گفت: متاسفانه تخلفی در دولت قبل انجام شد و سهام برخی شرکت ها بدون قانون و مجوز از پوشش سهام عدالت برداشته شدند.

توکلی با اشاره به مولدسازی اموال دولتی و واگذاری آن به مردم و تعاونی‌ها، گفت: شرکت‌های سهام عدالت ۴۹ میلیون نفر را در بر می‌گیرند و از این تعداد ۳۵۰ هزار نفر در شهرستان ساری عضو تعاونی ها سهام عدالت هستند و لازم است اموال دولتی به تعاونی های سهام عدالت واگذار شود.

وی گفت: باید به ازای هر یک نفر ۱۰ میلیون تومان سهام واگذار شود از این رو شناسایی منابع برای تعیین تکلیف وضعیت بازماندگان الزامی است.

برگزاری انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت از آبان

خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در مورد نحوه بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، اظهار کرد: انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت از نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این پرسش که آیا آیین‌نامه اجرایی نحوه برگزاری انتخابات نهایی شده است؟ اظهار داشت: منتظریم شورای عالی بورس در جلسه آینده، آیین‌نامه اجرایی برگزاری انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را به تصویب نهایی برساند.

وی گفت: از مهرماه به اجرای آیین‌نامه اجرایی شرکت‌های سرمایه‌گذاری اقدام می‌کنیم و از آبان و آذر امسال هم اولین انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هم به شکل حضوری و هم به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا