کد خبر: 03060043458
اقتصادکشاورزی

خرید حمایتی ۵ هزار و ۷۰۰ تن سیب زمینی از کشاورزان

موسوی از پرداخت مطالبات سیب زمینی کاران استان گلستان خبر داد و گفت: ۵ هزار و ۷۰۰ تن سیب زمینی به منظور جلوگیری از زیان کشاورزان خریداری شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، سیدمحمد موسوی مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: در اجرای سیاست‌های حمایتی سازمان مرکزی تعاون روستایی از کشاورزان در پی کاهش قیمت محصول سیب زمینی در سطح کشور و احتمال ضرر و زیان کشاورزان، با مجوز وزیر جهاد کشاورزی، مبادرت به خرید سیب زمینی تابستانه مازاد بر نیاز صنف، صنعت و صادرات، از کشاورزان استان گلستان بر پایه قیمت حمایتی هر کیلو یک هزار و ۷۰۰ تومان کرد.

او با اشاره به استقرار ۱۰ مرکز برای خریداری این محصول از کشاورزان در استان گلستان افزود: ۵ هزار و ۷۰۰ تن سیب زمینی طی ۷۰۷ محموله از کشاورزان استان خریداری و کل وجه سیب زمینی خریداری شده، تسویه شد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی درباره علت خرید حمایتی سیب زمینی بیان کرد: امسال به دلیل خشکسالی و بارش برف سنگین در اسفند که باعث سرمازدگی سطح سبز محصول و صرف زمان برای جوانه زنی مجدد شد، برداشت این محصول در استان گلستان با تأخیر انجام و با محصول مناطق دیگر کشور مانند استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری همزمان شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: اشباع بازار و افت قیمت این محصول موجب شد تا سازمان تعاون روستایی با خرید سیب زمینی (با قابلیت ماندگاری حداقلی) استان گلستان و جلوگیری از ورود بی رویه محصول مازاد به بازار، قیمت این محصول را در سایر نقاط کشور تنظیم و به نفع کشاورزان تعدیل کند تا از زیان کشاورزان سیب زمینی کار تابستانه در سطح کشور جلوگیری شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا