کد خبر: 10030184904
جهانسیاست

خطیب‌زاده: مکث در مذاکرات وین به خاطر بی پاسخی آمریکاست

سخنگوی وزارت امور خارجه با تسلیت حادثه متروپل در آبادان گفت: این حادثه را به تمام مردم شریف و صبور آبادان تسلیت می گویم.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده در آغاز نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارخل گفت در این ارتباط تصریح کرد : ما داغدار این حادثه در تمام ایران هستیم.

وی همچنین فرا رسیدن سالگرد رحلت امام خمینی «ره» را تسلیت گفت .

وی همچنین با اشاره به جلسه اخیر مشترک وزارت امور خارجه و مقامات سازمان حج و زیارت گفت : در وزارت خارجه یک جلسه مهم در مورد حج برگزار شد تا مقدمات دیپلماتیک این موضوع مهم محقق شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور تاجیکستان به ایران  گفت: این سفر فوق‌العاده موفق بود.

خطیب زاده همچنین با بیان این که در آینده شاهد سفر مقامات سران دیگر کشورها به ایران در چارچوب سیاست همسایگی  خواهیم بود، گفت : آقای امیر عبداللهیان در روزهای آینده چند دور سفر خواهند داشت تا مقدمات انجام این سفرها را فراهم کنند.

خطیب زاده تاکید کرد: گزارش اخیر آژانس منصفانه  و متوازن نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: توقف در مذاکرات و یا مکث در آن به خاطر بی پاسخی آمریکا به ابتکاراتی است که تاکنون از سوی ایران و  اروپا مطرح شده است.

خطیب زاده در پاسخ به سوال ایسنا در مورد هشدار یونان به کشتی‌های این کشور که از نزدیکی مرزهای ایران عبور نکنند، گفت: من هنوز این هشدار را ندیدم ولی «چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی »

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا