کد خبر: 16010021197
جهاندولت

خطیب‌زاده: دستور کار کمیسیون مشترک برجام اجرای تعهدات طرف های مقابل است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه نشست روز سه‌شنبه کمیسیون مشترک فرقی با نشست‌های قبلی این کمیسیون ندارد، گفت: دستور کار این جلسه رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و چگونگی اجرای تعهدات طرف‌های مقابل است.

به گزارش ایرنا، «سعید خطیب‌زاده» بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درباره نشست روز سه شنبه کمیسیون مشترک برجام اظهار داشت: آنچه که فردا اتفاق می‌افتد هیچ فرقی با تمام کمیسیون‌های مشترکی که تا الان برگزار شده، ندارد. آنچه فردا اتفاق می‌افتد کمیسیون ادواری- فصلی کمیسیون مشترک ایران و ۴ بعلاوه یک است کما اینکه از ماه‌ها و فصول قبل هم این را داشتیم.

 وی اضافه کرد: این نشست قرار بود در اسفند ماه برگزار شود که تاریخ نهایی نشد و قرار شد در اوایل فروردین برگزار شود. با توجه به اینکه زمان بندی مشکل بود، قرار شد بخش اول به صورت آنلاین برگزار شود که به صورت برخط برگزار شد و ادامه آن به صورت حضوری برگزار می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: دستور کار این جلسه کمیسیون رفع تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده بر علیه ایران یا به تعبیری چگونگی اجرای تعهدات طرف‌های مقابل است. این موضوع کمیسیون مشترک بوده است کما اینکه آخرین نشست غیررسمی وزرای خارجه ۴ بعلاوه یک و ایران که به صورت برخط برگزار شد، هم همین موضوع بود. آنجا بحث جدی در گرفت دیروز هم بحث‌های جدی مطرح شد.

  خطیب‌زاده یادآور شد: فردا معلوم شود آیا ۱+۴  می‌تواند موارد مد نظر ایران را می‌تواند تامین کند یا نه.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا