کد خبر: 22010177332
اخبار شرکت ها

خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوبی به مدار تولید بازگشت

معاون پشتیبانی و عملیات شرکت نفت و گاز پارس از بازگشت خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوبی به مدار تولید خبر داد.

یحیی رشیدی گفت: با تعمیر و بازسازی بخش آسیب‌دیده خط لوله ۳۲ اینچ دریایی انتقال گاز فاز ۱۶ پارس جنوبی، بهره‌برداری از این سکو از سر گرفته شد.

او گفت: خط لوله دریایی فاز ۱۶، دهم دی‌ پارسال به دلیل ایجاد نشتی در بستر دریا دچار توقف شد که  پس از بررسی و شناسایی موقعیت حادثه، خروجی‌های سکو بسته و نشتی به طور کامل مهار شد.

به گفته رشیدی  با تلاش همکاران، نسبت به بازسازی بخش آسیب‌دیده این خط لوله اقدام و پس از تعویض بخش مورد نظر و انجام تست خط، سکوی SPD16 آماده ارسال گاز به پالایشگاه خشکی شد.

معاون پشتیبانی و عملیات شرکت نفت و گاز پارس گفت: در زمستان سال ۱۴۰۰ توانستیم با حداکثر تولید از سکوهای درحال بهره‌برداری، سوخت مورد نیاز کشور را تأمین کنیم، ضمن اینکه عملکرد صحیح وزارت نفت در زمینه مصرف انرژی نیز تعیین‌کننده بود.

رشیدی  می گوید: با توجه به آسیب‌دیدگی این خط لوله، به دستور ‌مدیریت ارشد، تعمیر بخش آسیب‌دیده با سرعت در دستور کار قرار گرفت و با بهره‌گیری از توان داخلی، ساخت اسپول (Spool) به منظور نصب در دریا و تعویض بخش آسیب‌دیده این خط لوله ۳۲ اینچ در اسکله بندری پارس آغاز شد.

او گفت:  خطوط لوله ۳۲ اینچ دریایی پارس جنوبی برای انتقال گاز ترش سکوها به پالایشگاه‌های خشکی طراحی شده است که  برای تعمیر و تعویض این خطوط از تکنولوژی فلنج‌های هوشمند استفاده می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا