کد خبر: 291101121106
روزنامهعصر انقراض (طنز)

خواستند از آب گل‌آلود ماهی گندیده بگیرند (طنز)

واکنش امام جمعه قم به مسمومیت‌های سریالی دانش‌ آموزان: «رسانه‌های معاند در حال شایعه‌سازی از حوداث قم هستند.»

راضیه حسینی

متأسفانه برخی از مسئولان و مردم هم مدام به این شایعه‌ها دامن می‌زنند و اوضاع را جدی و خطرناک جلوه می‌دهند. مثلاً وزیر آموزش و پرورش خبر داد که تیمی ویژه در تهران پیگیر مسمومیت دانش‌آموزان قم شد. اصلاً این‌همه سر و صدا لازم نیست.

از ابتدا هم مشخص بود رسانه‌های معاند مشغول مسموم کردن فضا هستند و در واقع هیچ دانش‌آموزی مسموم نشده است، بلکه دچار توهم ناشی از این خبر شده. در جو رسانه‌ای قرار گرفته و به خودش تلقین کرده که حتماً مسموم شده. این توهم تا آن‌جا پیش رفته که حتی راهی بیمارستان، و بستری شده است.

متآسفانه پزشکان و پرستاران نیز تحت تآثیر این جو قرار گرفته و فکر کردند واقعاً خبری است.

از این گذشته برخی والدین هم جوگیر شده‌اند. در تازه‌ترین جوگیری، مادر یکی از دانش‌آموزان قمی گفت: «پسرم تعریف کرد که یک لحظه بوی ماهی گندیده سر کلاس آمد.» از همین خبر می‌توان به شایعه‌سازی رسانه‌های معاند پی برد.

یک کودک قمی چطور بوی ماهی گندیده را تشخیص می‌دهد؟ شهری خشک و گرمسیر، ماهی‌اش کجا بود که بخواهد بگندد؟ شاید بوی جوراب یکی از بچه‌های کلاس بوده که بوی گربه مرده می‌داده. این بو خودبه‌خود می‌تواند باعث احساس خفگی، حالت تهوع و حتی در برخی موارد بیهوشی شود.

چرا یک موضوع را این‌قدر بزرگ می‌کنید؟ از مادر این دانش‌آموز خواهش می‌کنیم برای روشن شدن قضیه، سر کلاس درس فرزندش برود و همه‌ی جوراب‌های بچه‌ها را در یک کیسه فریزر بریزد و برای آزمایش به یکی از آزمایشگاه‌ها بفرستد.

به همین راحتی مشخص می‌شود که اصلاً جریان مسمومیت و این حرف‌ها کاملاً زاییده‌ی ذهن رسانه‌های معاند است.

آنها سعی می‌کنند از هر آب گل‌آلودی ماهی گندیده‌ای بگیرند، و بعد اعلام کنند این بوی مسمومیت است؛ ولی زهی خیال باطل. ما در کشورمان نخبگانی داریم که به سرعت برق و باد همه‌ی توطئه‌ها را خنثی می‌کنند و آرامش را به کشور باز می‌گردانند.

نخبگان ما همیشه حواس‌شان به همه جا هست.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا