کد خبر: 28100065816
روزنامهعصر انقراض (طنز)

خواستی بزن، ولی فقط رخ به رخ(طنز)

راضیه حسینی

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور: «از اظهارات دبیر انجمن خودروسازان بسیار تعجب کردم. چطور ممکن است که در یک تصادف رانندگی همه خودروها از قسمت عقب دچار آسیب دیدگی شوند و این موضوع به عنوان دلیلی برای بازنشدن ایربگ اعلام شود؟ خب خیلی منطقی است که وقتی خودرویی از قسمت عقب آسیب ببیند، خودرویی دیگر از قسمت جلو با آن برخورد کرده است. یعنی ۶۰ خودرو با هم تصادف کرده‌اند و ایربگ هیچ کدام باز نشده، چون همه از قسمت عقب آسیب دیده‌اند؟ انتظار این است به جای پاسخ‌های غیر فنی، غیرمنطقی و به جای مخدوش کردن افکار عمومی به فکر اصلاح و بهبود نقایص ایمنی و ارتقاء کیفیت خودروهای تولید داخل باشیم.»

مثل این‌که ایربگ در خودروهای داخلی متفاوت از خارجی‌ها عمل می‌کند. مثلاً اگر اول، خودرو از عقب آسیب ببیند و بعد جلو، حساب نمی‌شود. ایربگ می‌گوید: «قبول نیست. اول باید جلو می‌خورد. حالا که این‌جوریه اگه کل ماشین تو یه قوطی تن ماهی جاشه هم من باز نمی‌شم.»

ولی اصلاً نگران نباشید ما برای شما راهکارهای ویژه‌ای داریم. دارندگان محترم خودروهای داخلی لطفاً از این به بعد دقت کنید. باید حواس‌تان باشد اگر دیدید خودرویی دارد از عقب به شما می‌زند، سریع دور بزنید تا از جلو به او برخورد کنید. چطوری‌اش را نمی‌دانیم. خودتان یک راهی پیدا کنید.

هیچ‌وقت دنده‌عقب نگیرید. حتی شده تا آخر دنیا بروید، ولی به عقب برنگردید.

سعی کنید یک مثلث خطر روی صندوق عقب بگذارید. چندتا فلشر، شبرنگ، برچسب‌های فسفری و خلاصه هرچیزی که توی چشم می‌زند را عقب ماشین بچسبانید تا راننده‌های پشت سری کاملاً واضح شما را ببینند و یک وقت خدای نکرده به عقب ماشین نکوبند.

روی شیشه و صندوق عقب با خط درشت بنویسید: «نامردا خنجر از پشت می‌زنن. خواستی بزنی بزن، ولی فقط رخ به رخ»، «نیش دوست از نیش عقرب بدتر است/ پس بزن عقرب، ولی نه از عقب» و«به سلامتی تصادفی‌ها از جلو»

حالا فقط می‌ماند کمی فرهنگ‌سازی تا قضیه کاملاً برای مردم جابیفتد. اگر چندتا انیمیشن ساخته و از مزایای آسیب دیدن قسمت جلوی ماشین گفته شود، قضیه حل می‌شود.

یک پیشنهاد دیگر هم داریم. می‌توانید به صورت دست‌ساز دو قسمت از جلوی یک خودروری داخلی را به هم متصل کنید و با خیال راحت در خیابان دور بزنید. این‌طوری از هر طرف که به شما بزنند، جلو محسوب می‌شود و ایربگ باید باز شود.

سرآخر اگر هیچ‌کدام از این موارد به کارتان نیامد و باز هم ایربگ باز نشد، یا پول جمع کنید و خودروی خارجی بخرید، یا قبول کنید مرگ و زندگی دست خداست و خودروها داخلی فقط وسیله‌اند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا