کد خبر: 150602145453
جهان

خودروهایی که در کانادا به سرقت می روند از غرب آفریقا سر در می آورند

الهه حسینی

پایگاه اینترنتی “سی بی سی” در گزارشی به موضوع سرقت خودروها در کانادا و پیدا شدن آنها در غرب آفریقا پرداخت.

به گزارش عصراقتصاد- در بخشی از این گزارش خبرنگار به فردی که خودروی او یک سال پیش در کانادا به سرقت رفته بود تماس می گیرد و به او اطلاع می دهد که این خودرو اکنون در کشور غنا است.

در این گزارش آمده است که خبرنگاران ده ها وسیله نقلیه دیگر، برخی با پلاک کانادایی، اغلب با مدارک ثبت نام استانی و بیمه را پیدا کردند.

گزارش شده است که همه این خودروها از انتاریو و کبک به سرقت رفته بودند.

بر اساس اعلام انجمن تامین مالی و لیزینگ کانادا، در سال ۲۰۲۱، تنها در انتاریو بیش از ۲۷ هزار دستگاه خودرو به سرقت رفته است.این به آن معناست که در هر ۱۷ دقیقه یک خودرو دزدیده شده است.

یک مقام پلیس کانادا در این باره خاطر نشان کرد:”بخش بزرگی از خودروهای مسروقه از کشور خارج می شوند. حدود ۸۰ درصد از آنها از طریق بنادر خارج می شوند.”

در سال ۲۰۲۲، پلیس و شرکت‌ های بیمه در کانادا اعلام کردند که تاکنون خودروهایی به ارزش میلیارد دلاری در کانادا به سرقت رفته است.

این گزارش حاکی است که گروه های کوچک گاهی اوقات با استفاده از ردیاب‌های جی ‌پی ‌اس مشابه ردیاب‌ هایی که مردم می ‌توانند بخرند و در چمدان خود یا روی زنجیر کلید برای ردیابی اقلام گم‌ شده قرار دهند، خودروها را در پارکینگ‌ های مراکز خرید در طول روز علامت‌ گذاری می ‌کنند.

سپس، معمولا در شب، از ردیاب ‌ها برای تعقیب وسایل نقلیه علامت ‌گذاری شده استفاده می‌کنند و آنها را از خیابان ‌ها و مسیرها به سرقت می برند و به سرعت چند خودرو را در کانتینرهای حمل و نقل جمع می ‌کنند و پس از آن خودروها با کامیون یا قطار به بندر مونترال منتقل می شوند و در کشتی بارگیری می ‌شوند.همه این اتفاقات می تواند در کمتر از دو روز اتفاق بیفتد. مقصد این وسایل نقلیه اغلب آفریقا و خاورمیانه است.

در همه جا از نیجریه تا امارات متحده عربی، اسرائیل تا جمهوری دموکراتیک کنگو و درآنجا وارد بازار خودروهای دست دوم محلی می شوند.

منبع:

https://cbc.ca/amp/1.6953242

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا