کد خبر: 29010022713
دسته‌بندی نشده

خوش به حال نماینده کشورهای دیگر (طنز)

‏راضیه حسینی

مسعود پزشکیان، نماینده مجلس: «خانه نمایندگان مجلس حداقل باید ۱۲۰ تا ۱۵۰ متر باشد. می‌خواهید بگویید که این ۱۵۰ متر را هم نداشته باشد؟ این‌که خیلی بی‌انصافی است. شما ببینید که نمایندگان کشورهای دیگر چه چیز‌هایی دارند.»

کاملاً درست است. نمایندگان کشورهای دیگر پول‌شان از پارو بالا می‌رود. آنان نه‌تنها یک خانه بالای صد و پنجاه متر، بلکه چندتا ویلای بالای هزار متر هم دارند. تازه وقتی می‌خواهند برای تعطیلات آخر هفته  سریع‌تر به  ویلای‌شان برسند، از خط ویژه عبور می‌کنند. حتی آمبولانس با مریض بدحال کنار می‌کشد تا نماینده بتواند برود. مریض هم در حالی‌که لبخندی از سر رضایت می‌زند همان‌جا غزل خاحافظی را می‌خواند. خانواده‌اش نیز نه‌تنها از دیر رسیدن آمبولانس ناراحت نمی‌شوند، بلکه کلی هم خوشحال می‌شوند که پدربزرگ عزیزشان بر سر راه دادن به یک نماینده مرد. روی سنگ قبر هم می‌نویسند: «خلدآشیان جنت مکان، فدایی نماینده مجلس مرحوم فلانی».

 تازه این که چیزی نیست؛ اگر خدای ناکرده سربازی جلوی ماشین نماینده را بگیرد، مردم با هر چه در دست دارند از قبیل قفل فرمان، آچار شلاقی، لنگه کفش، کیف، کمربند و… به سمت سرباز حمله‌ور می‌شوند و او را چنان ادبی می‌کنند که نوه، نتیجه‌هایش هم فراموش نکنند.

شاید باورتان نشود ولی مردم کشورهای دیگر گفته‎اند «فقط وقتی واکسن می‌زنیم که نماینده‌های مجلس‌مون به اتفاق کل خانواده زده باشند. خداشاهده ببینیم نوه عموی شوهرعمه خاله خانم نماینده نزده و واکسن رو واسه ما آوردین، همون‌جا می‌زنیم خرد و خاکشیرش می‌کنیم.» در کشورهای دیگر، وقتی یک نفر نماینده مجلس بشود، اولین کاری که مردم انجام می‌دهند متر کردن خانه وی است. اگر ببینند حتی چندسانتی‌متر از صد و پنجاه متر کمتر است سریع دست به کار می‌شوند و یک خانه بالای صد و پنجاه متر اکازیون برایش ردیف می‌کنند.

خانه و ماشین مردم کشورهای دیگر چه شکلی است؟

متأسفانه هر چه گشتیم خبری از نحوه زندگی مردم آنجا پیدا نکردیم. احتمالاً آنها هم مثل بعضی از ما لنگ جور کردن اجاره خانه چهل متری خود هستند. آنها هم از صبح تا شب دنبال مرغ با قمیت مناسب و روغن می‌گردند. آنها هم برای خرید خودرو پس‌انداز کرده بودند ولی آن‌قدر قیمت‌ها گران شد که حالا با آن پول، یک دوچرخه هم نمی‌توانند بخرند.

شاید وضع «کشورهای دیگر» از ما بدتر هم باشد. کسی چه می‌داند؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا