کد خبر: 28020027536
روزنامهعصر انقراض (طنز)

خیرمقدم برای ورود شما به گروه «بقیه» (طنز)

راضیه حسینی

بیژن زنگنه، وزیر نفت: «بعد از بازنشستگی، مثل بقیه باید روزی ۱۲ ساعت کار کنم تا زندگی خانواده‌ام را بچرخانم»

پیشاپیش ورود شما را به گروه «بقیه» خیرمقدم عرض می‌کنیم. خدا را شکر خیلی از اوضاع ما بی‌خبر نیستید. وقتی حساب کرده‌اید با حقوق بازنشستگی دولت باز هم باید دوازده ساعت کار کنید تا چرخ زندگی را بچرخانید، یعنی می‌دانید اوضاع از چه قرار است. البته خدای نکرده نمی‌خواهیم موفقیت‌های دولت را زیر سؤال ببریم و سیاه‌نمایی کنیم. خاک بر دهان هر کسی که قصد این کار را داشته باشد. فقط گرانی کمر بعضی‌ها را از وسط دو نیم کرده که آن هم فدای سر مسئولانی که شبانه‌روز در حال تلاش برای رفع مشکلات ما هستند.

 راستش خیلی شگفت‌زده شدیم وقتی دیدیم یک مسئول از اوضاع بقیه خبر دارد و نگفته: «بعد از بازنشستگی می‌خوام مثل بقیه مردم برم تو پارک بشینم و با دوستام شطرنج بازی کنم و از خاطرات خوش گذشته بگم و بشنوم. باغبونی کنم و کلی گل و گیاه تو باغچه خونه بکارم. اگه حوصله‌م خیلی سر رفت با دوستا قرار ایرانگردی بذاریم و شاید بعد از اون مسابقه بدیم تا ببینیم چه کسی موفق می‌شه دور دنیا رو تو هشتادروز طی کند.»

یا مثلاً نگفته: «بعد از بازنشستگی از وزارت، می‌خوام مثل بقیه مردم عادی با خانواده‌ام وقت بگذرونم و از زندگی لذت ببرم. جمعه‌ها بعد از برگشت از پیست اسکی یا کوه، بساط کباب راه بندازیم. بریم ویلامون تو شمال و چندماهی از زندگی کنار دریا لذت ببریم و ماهی سفید بزنیم بر بدن.»

خوب است که می‌دانید چرخ زندگی ما مردم عادی آن‌قدر ناجور می‌چرخد که شما با حقوق بازنشستگی هم باید روزی دوازده ساعت کار کنید تا خرج زندگی را دربیاورید. شاید باورتان نشود ولی این روزها خیلی از زندگی‌ها چرخ‌های‌شان را درآورده و آویزان کرده‌اند به دیوار. آنها بس که از چاله درنیامده افتادند توی چاه، دیگر از قاعده چرخ خارج و شبیه چندضلعی کج و معوجی شدند  که دیگر قابلیت چرخیدن ندارد. قیمت چرخ نو هم آن‌قدر بالا است که بی‌خیال شدند و سرجای‌شان نشستند. چرخ  زندگی خیلی‌ها این روزها به گل نشسته و خرج‌شان با دوازده که هیچ، بیست و چهار ساعت هم درنمی‌آید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا