کد خبر: 060303160712
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

دادوستد ۲۱ میلیارد برگه دارایی مالی در فرابورس

بازارهای فرابورس جابه‌جایی بیش از ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون برگه انواع دارایی مالی را در هفته گذشته تجربه کردند.

به گزارش تسنیم، به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، بیش از ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون برگه انواع دارایی مالی به ارزشی بالغ‌بر ۴۵۸ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته در بازارهای فرابورس دست‌به‌دست شد؛ و این دادوستدها در ۴۶۲ هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

گفتنی است در ۴ روز معاملاتی هفته گذشته در میان بازارهای سهامی فرابورس، بازار اول با معاملاتی به ارزش یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات را داشت. پس از آن معاملات بازار دوم با ارزش حدود ۷۳۰ میلیارد تومان و سپس بازار پایه با معاملاتی به ارزش ۶۳۰ میلیارد تومان قرار داشتند.

در این مدت بازار نوآفرین معاملاتی به ارزش ۵ میلیارد تومان و بازار توافقی معاملاتی به ارزش ۲۸ میلیارد تومان را تجربه کردند. همچنین در بازار ابزارهای مشتقه نیز معاملاتی ۲۱ میلیارد تومانی به ثبت رسید.

این گزارش حاکی است در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس در این مدت بیش از ۴۵۵ هزار میلیارد تومان معاملات ثبت شد. نگاهی به ارزش معاملات ابزارهای مختلف در این بازار نشان می‌دهد طی این مدت ارزش معاملات واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

همچنین بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن بود. در این مدت ۴۴۳ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی نیزجابه‌جا شد.

در پایان بازار هفته گذشته ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود. در این میان گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات ۱۳ درصد، سرمایه‌گذاری‌ها ۱۱ درصد، محصولات شیمیایی ۹ درصد، فلزات اساسی ۸ درصد و خودرویی‌ها ۷ درصد ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند.

به‌این‌ترتیب در مجموع ۴۸ درصد ارزش معاملات خرد بازار سهام به این ۵ صنعت اختصاص داشت.

شاخص کل فرابورس هم در پایان هفته منتهی به ۴ خردادماه، طی ۴ روز معاملاتی با کاهشی ۳.۳ درصدی در سطح ۲۳ هزار و ۴۹ به کار خود پایان داد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا