کد خبر: 11020024409
اقتصاداقتصاد کلانبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

دارابی، کارشناس بورس: اقدامات بانک مرکزی بورس را متعادل می‌کند

به گفته یک کارشناس بازار بورس، موافقت‌های بانک مرکزی با وجود آنکه برخی از مفادش در جلسه سران سه قوه رسیدگی خواهد شد، اما تا این مرحله از کار برای به تعادل رسیدن بازار بورس مثبت ارزیابی می‌شود.

همایون دارابی در گفت‌وگو با ایبِنا درباره موافقت‌های بانک مرکزی برای حمایت از بورس گفت: موافقت‌های بانک مرکزی با وجود آنکه برخی از مفادش در جلسه سران سه قوه رسیدگی خواهد شد،  تلاش قابل تقدیری به حساب می‌آید که در حال حاضر برای به تعادل رسیدن بازار بورس در حال انجام است و مثبت ارزیابی می‌شود.

این کارشناس بورس درباره احتمال رشد بی‌محابای بورس در سال ۱۴۰۰ مانند سال ۹۹ اظهار کرد: سال ۹۹ بورس با رشد بی‌محابایی روبه‌رو نشد، در واقع حرکت بازار به سمت ارزش‌های واقعی شکل گرفت. حقیقت این است که نسبت به بازارهای منطقه و در سطح بازارهای هم‌رده خود بسیار ارزان هم به حساب می‌آید که این مسئله درایران بیشتر از نرخ بهره بسیار بالا نشات می‌گیرد. مسئله گفته‌شده سبب می‌شود ریل‌گذاری‌های صنعتی در ایران معنا پیدا نکند.

دارابی در ادامه اضافه کرد: قیمت بسیاری ازشرکت‌های بازار سرمایه  از یک ساختمان یا برج در تهران ارزانتر است و این بالانس نبودن که در سرمایه‌گذاری‌ها و ارزش آن‌ می‌بینیم، مشکل اساسی را به وجود آورده است.  مجدد تاکید می‌کنم که رشد بورس در سال گذشته بی‌محابا نبود، بلکه در آن خوشبینی نسبت به این امر وجود داشت که سرمایه‌گذاری صنعتی در کشور می‌تواند به جایگاه اصلی خود برسد و در مقایسه با بخش‌های دیگر اقتصاد  مورد توجه قرار گیرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا