کد خبر: 04020023431
بازار

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خبر داد: احتمال واگذاری خودروهای خارجی به سازمان اموال تملیکی

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: قرار است هزار خودرو خارجی را به سازمان اموال تملیکی واگذار کنند. بازار خودرو خارجی ثبات دارد و این خودروها تا پایان بهار گران نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس مکاتبات گمرک، احتمال ترخیص پنج هزار خودرو رسوبی در صورت رفع مشکلاتی از جمله ثبت سفارش و استاندارد وجود دارد. دبیر انجمن واردکنندگان اما معتقد است هیچ اتفاق مثبتی در راستای ترخیص خودروهای خارجی رخ نداده است.

مهدی دادفر به تجارت‌نیوز گفت: قرار است هزار خودرو خارجی را به سازمان اموال تملیکی واگذار کنند و برای آزادسازی مابقی خودروها منتظر رای قضایی هستیم.

برخی نمایشگاه‌داران خودرو معتقدند که ممکن است در روزهای پایانی دولت روحانی، دو هزار و ۴۰۰ خودروی دپو شده در گمرک آزاد شود.

احتمال آزادسازی خودروهای دپو شده چقدر زیاد است؟ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو پاسخ داد: خودروهای دپو شده در گمرک ترخیص نمی‌شود.

حتی رئیس جمهور هم نمی‌تواند این خودروها یا واردات خودرو را آزاد کند.

پیش‌بینی قیمت خودروهای خارجی

دادفر درباره وضعیت بازار خودروهای خارجی گفت: ثباتی نسبی در بازار خودرو حکم فرماست و خودروهای خارجی تا پایان بهار گران نمی‌شود.

به گفته او، چنانچه تحریم‌ها کاهش نیابد و گشایشی در مذاکرات رخ ندهد، ممکن است قیمت خودروهای خارجی تا پایان تابستان نوسان افزایشی داشته باشد.

چندی پیش سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفته بود: «بازار خودرو به جایگاه اصلی خودش بازگشته یعنی این بازار از حالت سرمایه‌گذاری بیرون آمده و به بازار مصرفی تبدیل شده است. در شب عید تنها کسانی که مصرف‌کننده نهایی هستند خودرو می‌خرند.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا