کد خبر: 29040038650
اقتصادبانک و بیمه

درخشش سود انباشته بانک صادرات ایران

صورت‌های مالی بانک صادرات ایران با خبر خوش تحقق سود انباشته ۳۲۰۰ میلیارد تومان راهی مجمع سال مالی منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۹ شد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، با انتشار اخبار مثبت از صورت‌های سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹ بانک صادرات ایران، این بانک با تبدیل زیان انباشته ۸۴ هزار میلیارد ریالی سال مالی ۹۸ به سود انباشته ۳,۲۰۰ میلیارد تومان و افزایش ۱۰ برابری (۹۰۰ درصدی) سود هر سهم به ۶۷۰ ریال، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ را برگزار می‌کند.

بانک صادرات ایران با کسب مجوز و ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده به استقبال برگزاری مجمع عمومی سالانه خود رفت. این بانک که در سال ۱۳۹۸ با زیان عملیاتی ۸۴,۶۶۸ میلیارد ریال صورت‌های مالی خود را بست، خبرهای خوشی از عملکرد سال ۱۳۹۹ خود دارد.

طبق گزارش‌های منتشر شده از صورت‌های مالی «وبصادر» در سامانه کدال، زیان انباشته قبلی این بانک، در سال ۱۳۹۹ به سود انباشته ۳۲,۸۵۸ میلیارد ریالی تبدیل شد.

این افزایش سود به میزان ۱۳۴ درصد به نوبه خود قابل توجه است. علاوه بر این، بانک صادرات ایران با رشد سود انباشته خود موفق شد مجموع حقوق صاحبان سهام را با افزایش ۵۷ درصدی به رقم ۲۰۴ هزار میلیارد ریال برساند.

اگرچه میزان رشد درآمد عملیاتی ۱۳۲ درصد در سال مالی ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ بوده اما سود خالص این بانک در پایان دوره مذکور ۸۹۵ درصد ترقی کرد تا رقم ۱۱۸ هزار میلیارد ریالی را محقق کند.

این رخداد موجب شد تا سود هر سهم بانک صادرات ایران با رشد ۹۰۰ درصدی به رقم ۶۷۰ ریال برسد.

تمامی عملکردهای مثبت یک ساله بانک صادرات ایران ناشی از تلاش این بانک در اصلاح ساختار و صورت‌های مالی بوده است تا به این طریق به چابک سازی بانک دست یافته و همسو با سایر ارائه دهندگان خدمات پولی محصولات و خدمات نوین ارائه کند. بانک صادرات ایران به منظور توسعه فعالیت خود برنامه‌ای راهبردی طرح ریزی کرده تا به این وسیله خدمات خود را بر اساس نیاز روز مردم ارائه دهد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا