درخواست اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک: ایجاد فرصت تسلیم اظهارنامه و تقسیط مالیات فعالان صنف پوشاک

  کد خبر: 24030032305

به دنیال ارسال پیامک اداره مالیات به فعالان صنف پوشاک، رئیس اتحادیه پوشاک با انتشار نامه‌ای خواستار مهلت دو ماهه برای تسلیم اظهارنامه و تقسیط شش ماهه در پرداخت مالیات تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سازمان امور مالیاتی با ارسال پیامکی به فعالان صنف پوشاک اعلام کرده است که باید تا پایان خردادماه اظهارنامه‌های خود را ارائه کنند.

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در نامه‌ای به قاسم فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران با تشریح آخرین وضع فعالیت این صنف نوشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور صنف بزرگ پوشاک متاسفانه دچار آسیب‌های فراوانی نظیر تعطیلی‌های متعدد و طولانی، کاهش ساعات فعالیت، کاهش توان خرید مردم شده است.

همچنین با توجه به برگزار نشدن هرگونه مراسم و تجمعات، بسیاری از رسته‌های این صنف مجبور به تعطیلی یا کاهش قابل توجه فعالیت صنفی خود شدند و به زعم اغلب کارشناسان و مسئولان صنف پوشاک در حوزه آسیب‌های همه‌گیری کرونا جز صنوفی بوده که بیشترین آسیب را دیده است.

لیکن با توجه به تعطیلی یک ماهه در سال  ۱۴۰۰ و بی‌رونقی کسب و کار در سال ۹۹، متاسفانه اخیرا سازمان امور مالیاتی کشور به یک باره و در حالی که قریب به یک ماه از بازگشایی واحدها صنف پوشاک نمی‌گذرد در پیامکی به همه صنوف، پایان خرداد را به عنوان آخرین مهلت ارائه اظهارنامه اشخاص حقیقی اعلام کرده  است.

این در حالی است که سال گذشته با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی و تثبیت و ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا برای رفاه حال مودیان این فرصت قانونی تمدید شده بود. با توجه به محدودیت زمانی تا پایان خرداد و همچنین ارائه نشدن بسته حمایتی بابت تعطیلی یک ماهه اخیر و مشکلات فراوان مالی اعضا برای پرداخت مالیات واحد صنفی خود به همراه اظهارنامه و نظر به آنکه انتظار می‌رود امسال نیز همچون سال گذشته تا پایان مرداد فرصت برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی وجود داشته باشد.

این اقدام به سازمان محترم امور مالیاتی سبب تشدید نارضایتی و اعتراض گسترده اعضای صنف بزرگ پوشاک به وضع پیش آمده و انعکاس این نارضایتی به اتحادیه پوشاک تهران شده است به طوری که بیم آن می‌رود به علت ناتوانی، یاس و ناامیدی از این وظیفه قانونی باز بماند.

لذا با عنایت به اوضاع حساس کنونی و ضرورت حضور پررنگ ملت شریف در انتخابات پیش رو از آن مقام محترم تقاضامند است همچون سال گذشته برای صنف پوشاک با تاخیر دو ماهه در تسلیم اظهارنامه و تقسیط شش ماهه در پرداخت مالیات در سالی که رهبر انقلاب آن را سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری کردند موافقت کنید.

خروج از نسخه موبایل