کد خبر: 22060046131
اقتصاداقتصاد کلانبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

مهلت ۲ ماهه معاونت نظارت سازمان بورس برای تدوین دستورالعمل اعطای مجوز سپرده‌گذاری

طرح تدوین دستورالعمل اعطای مجوز سپرده‌گذاری به معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به محسن خدابخش، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران خواستار تهیه دستورالعمل اعطای مجوز سپرده‌گذاری ظرف مدت ۲ماه، پس از اخذ نظرات صاحب‌نظران بازار سرمایه شد.

در نامه یادشده، بر ضرورت تسهیل و نیز مهلت کافی فرایند احراز هویت سجامی‌‌سهامداران به‌ویژه سهامدارن مقیم خارج از کشور تاکید شده است.

متن نامه دکتر محمدعلی دهقان دهنوی به شرح زیر است:

«در راستای رشد و توسعه بازار سرمایه، نیازمندی به ایجاد شرکت‌های سپرده‌گذاری جدید و شکل‌گیری رقابت در این حوزه، ضروری است ظرف مدت ۲ ماه از تاریخ این نامه، دستورالعمل اعطای مجوز سپرده‌گذاری را پس از اخذ نظرات صاحب‌نظران فعال در بازار سرمایه تهیه و به‌منظور طرح در هیئت مدیره آماده کنید.

همچنین با توجه به نگرانی‌هایی که در خصوص زمان‌بندی احراز هویت سجامی‌‌برای برخی از سهامداران به‌ویژه اشخاص مقیم خارج از کشور ایجاد شده است، ضمن تاکید بر لزوم احراز هویت همه فعالان بازار لازم است بر فرایند اجرایی به نحوی نظارت کنید که اولا روش احراز هویت اینترنتی تا حد امکان تسهیل و ساده‎‌سازی شود. ثانیا مهلت کافی برای احراز هویت داده شود. همچنین امکان‌پذیری احراز هویت توسط کارگزاران به‌صورت مستقل نیز بررسی شود.»

تکلیف نماد‌های رهاشده سهام عدالت

همچنین در خبر دیگری رئیس سازمان بورس درباره نمادهای استانی رهاشده سهام عدالت و مشکلات این نمادها به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مانند بقیه شرکت‌ها هستند؛ بنابراین مشمول همه موارد و قانون‌های نظارتی سازمان بورس هستند برخی از این نمادها صورت‌های مالی خود را ارائه نداده‌اند و کسانی که در این شرکت‌ها بودند همکاری لازم را نکرده‌اند.

 این مقام مسئول بیان کرد: در حوزه ساماندهی و برگزاری انتخابات این شرکت‌ها نیز مسیر در حال دنبال شدن است، امیدواریم با رفع موانع بتوانند این شرکت‌ها تعیین تکلیف و مدیران منتخب سهامداران انتخاب شوند که اگر این اتفاق رخ دهد نمادها دوباره بازگشایی می‌شود و در بازار مورد معامله قرار می‌گیرند.

او در پایان گفت: توسعه تعاونی‌ها در کشور بسیار حائز اهمیت است باید توجه کرد که مفهوم تعاون نیز در تعاونی برقرار باشد تا به منزله مشارکت مردم برای تعیین سرنوشت سرمایه خودشان در قالب یک شرکت تعاونی اتفاق بیفتد و این مفهوم تحقق پیدا کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا