کد خبر: 17120073441
جهانسیاست

درگیری در اطراف کی‌یف ادامه دارد/زلنسکی: به مذاکرات ادامه می‌دهیم

رایزنی‌ها بین مسکو و کی‌یف درباره حل و فصل اوضاع، از جمله آتش‌بس و تضمین‌های امنیتی، علی‌رغم عدم تحقق انتظارات طرفین ادامه خواهد یافت، ضمن اینکه چین از ارسال سلاح‌های تهاجمی و مزدوران خارجی به اوکراین که تنها باعث تشدید اوضاع می‌شود، انتقاد کرد.

به گزارش تسنیم، سومین دور مذاکرات اوکراین و روسیه در خاک بلاروس انجام شد. این نشست که پشت درهای بسته برگزار شد، تقریباً سه ساعت به طول انجامید.

آنچه مشخص است، اینکه دور سوم مذاکرات بین طرف‌های اوکراینی و روسیه پیشرفت مثبتی در بهبود تدارکات کریدورهای بشردوستانه داشته است. این موضوع را میخائیل پادولیاک، مشاور رئیس جمهوری اوکراین، پس از پایان مذاکرات اعلام کرده و یادآور شد که رایزنی‌ها بین مسکو و کی‌یف درباره مسائل حل و فصل وضعیت درگیری، از جمله آتش‌بس و تضمین‌های امنیتی ادامه خواهد داشت.

ولادیمیر مدینسکی، رئیس هیئت روسی گفت که انتظارات طرف روسی از مذاکرات با اوکراین برآورده نشده است. به گفته وی، طرف اوکراینی اسنادی که از سوی مسکو ارائه شده بود را برای مطالعه با خود برد و در نتیجه امکان امضای هیچ سندی وجود نداشت.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز به نوبه خود ابراز اطمینان کرده که مذاکرات با روسیه تا حصول نتیجه و حل و فصل اوضاع و برقراری صلح ادامه خواهد داشت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا