کد خبر: 09090058526
اخبار شرکت هااقتصادصنعت و معدن

در آستانه مجمع عمومی سالیانه سیمان دشتستان بیان شد؛ سیمان دشتستان در مسیر تحول

مدیرعامل شرکت سیمان دشتستان با اشاره به برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت در تاریخ ۱۳ آذر ماه گفت: سیمان دشتستان با رشد ۵۰ درصدی درآمد تلفیقی و نیز ۷۳ درصد رشد در سود خالص عملکرد مطلوبی در سال مالی منتهی به شهریور ۱۴۰۰ به ثبت رسانده است.

ایرج موسوی، مدیرعامل سیمان دشتستان با بیان اینکه رشد ۱۸ درصدی صادرات شرکت نسبت به سال گذشته و ثبت رکورد صادرات ۴۰ درصدی از فروش علی رغم محدودیت‌های صادراتی شرکت و ارزآوری ۱۸ میلیون دلاری در سال مالی جاری، دستاورد بزرگی است که حاصل زحمات مجموعه کارکنان و مدیران شرکت و راهبری هلدینگ سیمان غدیر بوده است.

وی افزود: نماد سیمان دشتستان “سدشت” با عملکرد مطلوب خود، جزو نماد‌های جذاب بازار سرمایه است و بیشترین ارزش بازار را در بین شرکت‌های سیمانی کشور داراست. همجنین این شرکت موفق به دریافت گزارش حسابرسی مطلوب گردیده است.

موسوی بیان کرد: یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سیمان دشتستان، شرکت سیمان‌مند دشتی است که ۵۸ درصد از سهام آن متعلق به سیمان دشتستان است.

وی افزود: سیمان‌مند دشتی بالاترین درصد پوشش ظرفیت اسمی تولید و بالاترین حاشیه سود عملیاتی را در بین شرکت‌های سیمانی دارد و قرار است به زودی در بازار سرمایه عرضه شود. توسعه فعالیت‌های شرکت بازرگانی دامون به عنوان بازوی کمکی شرکت سیمان دشتستان و در راستای افزایش سودآوری شرکت نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سیمان دشتستان با اشاره به مشکلات قبلی شرکت، از تغییر سهامدار عمده این شرکت و استقرار تیم مدیریتی جدید در ماه‌های گذشته با رویکرد تحولی خبر داد و افزود: افزایش بهره‌وری و بازدهی دارایی‌ها، شفافیت اقتصادی، توسعه و بهبود خطوط تولید، مثلث سیاست‌گذاری هلدینگ سیمان غدیر است که در سیمان دشتستان در حال پیگیری و اجراست.

موسوی خاطرنشان کرد: سیمان دشتستان با تامین سیمان مورد نیاز پروژه‌های بزرگی نظیر نیروگاه اتمی بوشهر، سد الکی و خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک نقش مهمی در پیشبرد پروژه‌های عمرانی منطقه و کشور ایفا کرده است.

شرکت سیمان دشتستان، یکی از شرکت‌های مجموعه هلدینگ سیمان غدیر است که با در اختیار داشتن ۱۰ درصد تولید و ۱۷.۵درصد صادرات سیمان کشور، به زودی با نماد “سغدیر” در فرابورس عرضه اولیه می‌شود

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا