کد خبر: 310502136111
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدن

در آستانه هفته دولت و در اردوی راهیان پیشرفت با حضور خبرنگاران مطرح شد؛ مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بانک صنعت و معدن: بازدید اصحاب رسانه از طرح های تولیدی، ابتکاری برای تقویت انگیزه، نشاط و روحیه خودباوری در تولیدکنندگان و ایجاد امید در جامعه است

دکتر ترابی در جمع خبرنگاران و در بازدید از طرح های منتخب استان البرز ضمن اشاره به این مطلب که ابتکار رییس جمهوری و تاکید بر راه اندازی اردوی راهیان پیشرفت گام مهمی در ایجاد انگیزه و نشاط در تولیدکنندگان است، اظهار داشت: پیشرفت های زیادی در کشور مخصوصا در بخش تولید و رفع نیازهای جامعه حاصل شده و برگزاری این اردوها می تواند علاوه بر ارزش آفرینی برای شرکت های تولیدی، نقش مهمی نیز در انتقال این دستاوردها به مخاطبین در جامعه و افزایش روحیه امید و خودباوری داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک صنعت و معدن، وی افزود: نقش رسانه در این شرایط حساس که دشمنان به طور مداوم از طریق جنگ ترکیبی به دنبال ایجاد روحیه یاس و ناامیدی در جامعه هستند، بسیار مهم بوده و خوشبختانه پیشرفت هایی که در همه بخش ها شاهد آن هستیم، رسالت اصحاب رسانه را در زمینه تبیین این پیشرفت ها بیشتر می کند.

امیر حسین زند مدیر بانک صنعت و معدن استان البرز نیز با بیان اینکه بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی-توسعه ای در زمینه تامین مالی پروژه های بزرگ و کوچک فعال است، گفت: این بانک در این استان توانسته است بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی  در استان البرز که طرح های بزرگ و مهمی در کشور بوده است و در رتبه برند های ملی هستند را  تأمین مالی کند.

مدیر بانک صنعت و معدن البرز افزود:  فقط از سال گذشته تا کنون بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان البرز پرداخت شده است که از مبلغ مذکور ۳۵۰۰ میلیارد ریال بابت سرمایه گذاری ثابت  ۹ طرح تولیدی (با اشتغال حدوداً ۱۶۰۰ نفر ) و ۳۷۰۰۰ میلیارد ریال بابت تامین سرمایه در گردش به حدود ۹۰ واحد تولیدی(با اشتغال حدوداً ۱۰۰۰۰ نفر ) استان پرداخت شده است.

زند ادامه داد: بانک در سنوات گذشته که منابع تبصره ۱۸ به استان تخصیص یافته همواره رتبه اول در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ استان را کسب کرده است.

به گفته وی در سال گذشته این بانک در پرداخت تسهیلات با پرداخت ۲٫۶۰۰ میلیارد ریال ( حدود دو برابر سهمیه استان )رتبه نخست را در بین سایر بانک های استان به خود اختصاص داده است.

زند در ادامه گفت : همچنین از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با پرداخت مبلغ ۳۵ میلیارد ریال کل سهیمه ابلاغی پرداخت شده است.  در واقع بانک صنعت و معدن همچون سنوات گذشته در پرداخت تسهیلات رونق تولید جزء بانکهای برتر استان بوده است و در سال گذشته ۲۹ طرح تولیدی به مبلغ ۱۴ هزار میلیارد از تسهیلات مذکور بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه در سال جاری به منظور حمایت از شرکت ها و واحد های نوپا و  دانش بنیان پنج فقره تسهیلات به مبلغ ۸۷۰ میلیارد ریال به این شرکت ها پرداخت شده است، گفت: همچنین مبلغ ۳٫۴۴۶ میلیارد ریال تسهیلات از محل منبع تخصیص سفر ریاست محترم جمهوری به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

زند با اشاره به اینکه در سنوات گذشته بانک در بازفعالی و احیا واحدهای تملیکی که در دستور کار دولت قرار داشت اقدامات موثری داشته گفت: طبق تاکید مدیریت ارشد بانک مبنی بر فعال سازی واحد های تولیدی راکد با حمایت و مساعدت های مدیران ارشد بانک و مدیران استانی  ۱۷ واحد تولیدی با مساعدت بانک صنعت و معدن با واگذاری به صاحبان اولیه و یا انتقال و فروش این واحد ها به  تولید کنندگان دیگر احیا شده است.

وی با بیان اینکه شرکت صنعتی و پژوهشی  زرکام با حدود ۱۰۸۳ نفر اشتغال از جمله واحد‌های صنعتی مورد حمایت بانک بوده است، گفت: تامین مالی طرح کانفکشنری شرکت صنعتی و پژوهشی زرکام از طریق منابع صندوق توسعه ملی به صورت سندیکایی با عاملیت بانک کشاورزی و مشارکت بانکهای کشاورزی ، صنعت و معدن، توسعه تعاون و پست بانک تامین گردید.

زند در ادامه تشریح کرد : از مبلغ سرمایه گذاری ثابت کل طرح به مبلغ ۲۳ هزار میلیارد ریال مبلغ ۶٫۰۰۰ میلیارد ریال توسط بانک صنعت و معدن  تامین شده است.  همچنین مبلغ ۷٫۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش جهت شرکت مصوب شده که مبلغ ۳٫۵۰۰ میلیارد ریال آن تا کنون پرداخت شده است.

وی در پایان عنوان داشت: گروه صنعتی زر که در تولید و عرضه انواع غلات فرآوری‌شده فعالیت می‌کند، شرکت های زرماکارون، زر اویل، آرد زر، زر فروکتوز و زر گرین دیگر واحدهای تولیدی این گروه صنعتی می باشند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا