کد خبر: 17060045457
اخبار شرکت ها

در اختتامیه کنفرانس تحول دیجیتال صورت گرفت؛ درخشش فولاد مبارکه در بزرگترین رویداد ملی حوزه تحول دیجیتال

شرکت فولاد مبارکه در کنفرانس بین‌المللی و پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال موفق به دریافت تندیس برنزین سطح ۲ زُبدگی دیجیتال و تقدیرنامه مدیریت کار در دوران کرونا شد؛ همچنین تندیس زرین رهبری دیجیتال و تندیس برنزین سطح یک زُبدگی دیجیتال به شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون ایریسا وابسته به شرکت فولاد مبارکه رسید.

به گزارش خبرنگار فولاد، اختتامیه کنفرانس بین‌المللی و پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال که بزرگ‌ترین رویداد و گردهمایی نخبگان کشور در حوزه تحول دیجتال محسوب می‌شود، در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد و شرکت فولاد مبارکه به عنوان تنها شرکت تولیدی در پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال موفق به دریافت تندیس برنزین سطح ۲ زُبدگی دیجیتال و تقدیرنامه مدیریت کار در دوران کرونا شد.

همچنین تندیس زرین رهبری دیجیتال و تندیس برنزین سطح یک زبدگی دیجیتال به شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون ایریسا که وابسته به شرکت فولاد مبارکه است اهدا گردید.

در این کنفرانس بین‌المللی که به مدت دو روز برگزار شد، افراد صاحب‌نام حوزه تحول دیجیتال همچون مهدی شامی زنجانی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، آرمند بابلی عضو هیأت علمی مؤسسه ملی علوم کاربردی لیون فرانسه، سپهر قاضی نوری عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس، محمدرضا آراستی عضو هیأت علمی دانشگاه شریف، شهاب جوانمردی مدیرعامل شرکت پیاده‌سازی تحول دیجیتال، عماد قائنی، حمیدرضا مختاریان و … حضور داشته و در پنل‌های تخصصی جدیدترین دستاوردهای حوزه تحول دیجیتال را مورد بررسی قرار دادند.

تحقق فولاد مبارکه هوشمند هدف اصلی اجرای طرح تحول دیجیتال

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه در خصوص دریافت تندیس بلورین تحول دیجیتال در سطح یک ضمن تبریک به کارکنان و ذی نفعان این شرکت و قدردانی از مدیرعامل جهت پشتیبانی و حمایت از اجرای این طرح اظهارکرد: دریافت تندیس برنزین سطح ۲ زُبدگی دیجیتال به عنوان تنها شرکت تولیدکننده در نخستین سال آغاز این مسیر تحولی، اتفاق بسیار ارزشمندی است.

سید مهدی نقوی در حاشیه این رویداد در خصوص حضور شرکت فولاد مبارکه در پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال که توسط دانشگاه تهران اجرایی شد، افزود: شرکت فولاد مبارکه به منظور حرکت مداوم در مسیر رشد و بلوغ، همواره خود را در معرض نظام‌های ارزیابی و ممیزی‌های ملی و بین‌المللی قرار داده و هیچ‌گاه موضوع دریافت جایزه اولویت نخست این شرکت نبوده است، بلکه هدف اصلی حرکت در چارچوب یک الگوی مدیریتی نظام‌مند و یک‌پارچه در کل سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که می‌دانید طرح تحول دیجیتال شرط بقاء در بازارهای بین‌المللی و در راستای استراتژی جهان‌تراز بودن سازمان بوده و هدف از اجرای این طرح استفاده و نهادینه کردن تکنولوژی‌های نوظهور انقلاب صنعتی چهارم و ایجاد فولاد مبارکه هوشمند است.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه اذعان داشت: ره‌نگاشت این طرح با شعار فولاد فردا هوشمند، از سنگ تا رنگ و با چشم‌انداز عضویت در باشگاه جهانی فانوس دریایی در افق ۱۴۰۴ تدوین شده است.

وی تصریح کرد: در این مسیر بر آنیم که با نگاهی ملی بتوانیم ضمن پیشرو بودن در گسترش مفاهیم این انقلاب در صنعت و به‌ویژه صنعت فولاد توان و استعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و استعدادهای درخشان کشور را به کار بگیریم و با حمایت از آن‌ها در این مهم نیز مطابق فلسفه ارزش‌آفرینی شرکت فولاد مبارکه گام برداریم.

نقوی ادامه داد: این ارزیابی تحول دیجیتال برای ارزیابی بلوغ بنگاه‌هاست و به فولاد مبارکه برای اطمینان‌بخشی صحت حرکت در این مسیر کمک شایانی خواهد کرد.

طرح تحول دیجیتال اقدامی برنامه‌محور و در راستای استراتژی‌های فولاد مبارکه است

رئیس دفتر پروژه تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه درخصوص دریافت تندیس برنزین سطح ۲ زبدگی دیجیتال و تقدیرنامه مدیریت کار در دوران کرونا ضمن تبریک به خانواده بزرگ فولاد مبارکه و کلیه ذی‌نفعان حاضر در اکوسیستم خود اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه طی سال‌های گذشته در هر مسیری که گام برداشته، موفق بوده است.

وی تأکید کرد: این دوره نیز که پنجمین دوره ارزیابی طرح تحول دیجیتال است، توسط ۳ نفر از اساتید دانشگاه تهران و متخصصین این موضوع در ۱۳ مردادماه به صورت مجازی برگزار شد و شرکت فولاد مبارکه موفق به دریافت تندیس ارزشمند برنزین سطح ۲ زُبدگی دیجیتال گردید.

علی کیانی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته از سوی شرکت فولاد مبارکه که منجر به دریافت تندیس برنزین سطح ۲ زُبدگی دیجیتال شد، بیان داشت: شرکت فولاد مبارکه جهت آمادگی برای شرکت در این ارزیابی، ۱۰ کارگروه از مدیریت‌های مختلف را تشکیل داد و بیش از ۵۵۰ نفر-ساعت برای فرآیند خودارزیابی، تهیه مستندات و جمع‌آوری مدارک لازم برای شرکت در این ارزیابی با همراهی دبیرخانه زمان صرف کرد.

رئیس دفتر پروژه تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: جایزه تحول دیجیتال مدل ۲۰۲۰۰ به منظور اندازه‌گیری بلوغ دیجیتال شرکت‌ها و بنگاه‌های کسب و کار برگزار می‌شود که شامل ۴ بخش رهبری دیجیتال، نوآوری دیجیتال، زُبدگی دیجیتال و مدیریت اقدامات در دوران کروناست که فولاد مبارکه در ۲ بخش زُبدگی دیجیتال و مدیریت اقدامات در دوران کرونا در این دوره شرکت کرده است.

وی ادامه داد: در بخش زُبدگی دیجیتال که شامل ۱۰ محور تخصصی است، نتیجه ارزیابی بنگاه‌های کسب و کار در ۵ سطح دسته‌بندی می‌گردد که فولاد مبارکه موفق به کسب تندیس برنزین سطح ۲ زُبدگی دیجیتال شده است؛ در این دوره ۲۴ شرکت در ارزیابی مذکور شرکت کرده بودند؛ در بخش کرونا نیز اقدامات صورت‌گرفته شرکت فولاد مبارکه برای مدیریت کرونا مورد تأیید قرار گرفت و تندیس مربوط به این موضوع نیز دریافت گردید.

کیانی عنوان کرد: شرکت فولاد مبارکه در اسفندماه سال گذشته نیز به عنوان نخستین شرکت ایرانی موفق به اخذ استانداردهای ایزو ۴۵۰۰۵ با ویرایش سال ۲۰۲۰ با عنوان مدیریت کار ایمن در دوران کرونا از شرکت sgs سوئیس شده است.

وی یادآور شد: طرح تحول دیجیتال یک اقدام برنامه‌محور و در راستای استراژی‌های سازمان بوده که از سال گذشته شروع شده و هدف آن استفاده از تکنولوژی‌های نوین انقلاب صنعتی چهارم است؛ در واقع زمانی که شرکت فولاد مبارکه قرار است شاخص‌های بهره‌وری و دستاوردی خود را ارتقا دهد و نیاز به استفاده از تکنولوژی دارد، طرح تحول دیجیتال کاربرد و نقش اساسی خود را در تحول فرایندها ایفا خواهد کرد و ارزیابی‌های بلوغ در این زمینه نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود را مشخص کرده و تأثیر به‌سزایی در نحوه تعیین سبد پروژه‌های تحول‌آفرین به دنبال خواهد داشت.

رئیس دفتر پروژه تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه در پایان گفت: دریافت تندیس برنزین سطح ۲ زُبدگی دیجیتال مانند هر تندیس دیگری که شرکت فولاد مبارکه آن را دریافت کرده، نتیجه مشارکت همه کارکنان پرتلاش و مدیریت‌های مختلف بوده و با دریافت گزارش بازخورد حاصل از ارزیابی، پروژه‌های بهبود توسط کارگروه‌هایی که برای این موضوع  تشکیل شده که تدوین و اجرایی خواهد گردید.

دیجیتالی کردن فولاد مبارکه گام بسیار ارزشمندی است

رسول سرائیان مدیرعامل شرکت بین‌المللی ایریسا به عنوان دریافت‌کننده تندیس زرین رهبری دیجیتال گفت: استمرار در ارزیابی شرکت‌ها در حوزه دیجیتال کار بسیار ارزشمندی است و امیدواریم این اقدام همواره ادامه پیدا کند.

وی افزود: در درجه دوم از همکاران خود در شرکت ایریسا که به واسطه تلاش آن‌ها این تندیس دریافت گردید، قدردانی می‌کنم.

مدیرعامل شرکت ایریسا با اشاره به این که صنعت فولاد صنعت سخت و سنگینی بوده و دیجیتالی کردن این صنعت اقدامی مهم و ارزشمند است، خاطرنشان کرد: حمایت مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه برای تحول دیجیتال قطعاً راهگشا بوده و رمز پیشرفت و موفقیت شرکت را فراهم می‌کند.

شایان  ذکر است، در اختیار قرار دادن روزانه بیش از ۷۰ هزار تن اکسیژن رایگان برای بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کشور به منظور درمان بیماران کووید ۱۹ تنها یکی از اقدامات شرکت فولاد مبارکه در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا بوده که تا امروز بیش ۲۰ هزار تن اکسیژن رایگان جهت درمان بیماران مبتلا به کرونا در اختیار مراکز درمانی کشور قرار داده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا