کد خبر: 100602136948
اخبار شرکت هااقتصادتولید و بازرگانیصنعت و معدن

در تلاشیم تولیدات خود را روانه بازارهای صادراتی

در این شرایط سخت و دشوار اقتصادی، در تلاش هستیم پس از بهره‌برداری و راه‌اندازی خط تولید، علاوه بر تامین نیاز فولادسازان کشور به آهن اسفنجی، تولیدات خود را روانه بازارهای صادراتی کنیم.

با توجه به موقعیت استراتژیک فولاد اقلید پارس، آثار و نتایج این مهم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

پروژه آهن اسفنجی فولاد اقلید پارس، دسترسی آسانی به خط راه‌آهن یزد – شیراز و همچنین سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای کشور دارد.

به همین علت ما به‌راحتی می‌توانیم مواد اولیه موردنیاز خود (گندله) را از مـــراکز استان‌های یـزد، شیراز، اصفهان و کهگیلویه‌وبویراحمد که فاصله یکسانی با آ‌ن‌ها داریم، تهیه کنیم و در ادامه مواد اولیه صنایع بالادستی خود (آهن اسفنجی) را با قیمت مناسبی در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

در ارتباط با رکوردشکنی اخیر شرکت در ثبت رکورد سازه ریفرمر توضیحاتی ارائه بفرمایید.

نصب هشت ستون ۹٫۸ تنی با ارتفاع ۱۸٫۵ متر با استفاده از یک جرثقیل در یک روز کاری، موفقیتی است که با رعایت کلیه استانداردهای ایمنی و حفظ سلامت کارگران در ابتدای ماه جاری در شرکت فولاد اقلید پارس حاصل شد. همچنین هجدهمین ستون از مجموع ۳۵ ستون پروژه در روز یکشنبه هشتم مرداد ماه نصب شد و پیش‌بینی ما بر این است کل سازه فلزی ریفرمر با وزن ۸۳۰ تن، تا پایان مهر ماه سال جاری نصب خواهد شد.

تحلیل شما در زمینه حمایت دولت و بخش‌های بالادستی از اجرای طرح‌های پیشران پیشرفت اقتصادی کشور چیست؟

با توجه به اینکه پروژه احداث کارخانه آهن اسفنجی فولاد اقلید پارس به ‌عنوان یکی از طرح‌های پیشران پیشرفت اقتصادی در دولت سیزدهم است، روند اجرا و پیشرفت آن روزانه توسط نهادهای بالادستی همچون وزارت صمت و سازمان ایمیدرو و همچنین شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات پایش و پیگیری می‌شود و ما تمام تلاش خود را جهت افزایش سرعت اجرای پروژه با نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکار به کار گرفته‌ایم.

ضمن اینکه سفر اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل محترم شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) که سهام‌دار ۵۱ درصدی فولاد اقلید است، سرعت اجرای پروژه را بیش ‌از پیش افزایش داد و امید است بسیاری از تاخیرهایی که در برنامه شاهد آن هستیم، در مدت کوتاهی جبران شود

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا