کد خبر: 25120074995
اخبار شرکت ها

در توسعه ذخیره‌سازی، کشور را به جایگاه‌ شایسته‌ای می‌رسانیم

جلسه هم‌اندیشی با عنوان چالش‌ها و چشم اندازها امروز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه با حضور مدیرعامل، مدیران، مجریان و روسای امور در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در این جلسه مدیرعامل با قدردانی از مشارکت همه‌جانبه همکاران در دستیابی به اهداف شرکت در سال ۱۴۰۰، با مروری بر اقدامات انجام شده طی مدت زمان سکان‌داری‌اش در بازوی فنی – اجرایی صنعت گاز اظهار داشت: کاهش تعداد قراردادهای مشاوره، تعیین فرصت سه ماهه برای رسیدگی به تاخیرهای قراردادها، برنامه‌ریزی برای تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبار و حذف فرآیند کالای امانی از اهم تلاش‌هایی بود که در  پنج ماه اخیر انجام شد.

وی با بیان اینکه شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به‌عنوان یکی از شرکت‌های برتر در  سطح وزارت نفت مطرح است، گفت: تلاش شد با تعمیق ارتباطات و تبادل تجربیات با شرکت‌های هم تراز، گام های بلندی در روند رو به رشد شرکت برداشته شود.

مدیرعامل با اشاره به ماموریت کلان شرکت مهندسی در مدیریت پروژه‌های توسعه‌ای صنعت گاز،  انبارداری را مسئولیتی خارج از دایره فعالیت‌های شرکت توصیف کرد و گفت: با توجه به  ماهیت قراردادهایEPC و واگذاری پروسه تهیه و تامین کالا به پیمانکار، منطق مدیریت ایجاب می‌کند که برای نگهداری و انبارش تجهیزات و اقلام پروژه‌ها از ظرفیت شرکت‌های سازنده استفاده شود چه آنکه امروز  شرکت‌های OTC  و مپنا، ملزومات طرح تاسیسات تقویت فشار گاز را در انبارهای خود نگهداری می کنند.

نوشادی با  تشریح اقدام‌های انجام شده برای شتاب‌بخشی به توسعه مخازن ذخیره‌سازی گاز طبیعی در گستره کشور، خاطرنشان کرد: برنامه‌های بزرگی برای تحقق اهداف  ذخیره‌سازی در دست تدوین است و  پس از  اخذ مصوبات لازم که در تعامل با سطوح بالای تصمیم گیری انجام شد اکنون مصصم هستیم کشور را به رتبه‌ای شایسته در این زمینه راهبردی برسانیم.

به قلمروهای نوین تکنولوژی قدم خواهیم گذاشت

مدیرعامل با اشاره به ورود شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عرصه بالادستی گفت: همگام با  توسعه مخازن هیدروکربوری، به قلمروهای نوین تکنولوژی قدم خواهیم گذاشت که حتی در شرکت نفت نیز کمتر تجربه شده و رسیدن به این حد از پیشرفت برای صنعت گاز به مثابه تعبیر یک رویا است.

نوشادی درباره تنفیذ میدان شوریجه – دی، طی مراحل مناقصه برای میادین  سراجه، بانکول و مختار  و  همچنین تبادل اطلاعات و دانش با شرکت ملی نفت برای توسعه دیگر میادین گفت: جمعا ۱۴ مخزن برای انجام عملیات ذخیره‌سازی گاز طبیعی در نظر گرفته شده که رکوردی بی‌نظیر است و  در کنار احداث همزمان ۱۲ تاسیسات تقویت فشار  گاز از افتخارات صنعت گاز کشور به شمار می آید.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران درباره اجرای پروژه‌های بازیابی انرژی  توضیح داد:  اکنون ۸۶ تاسیسات تقویت فشار گاز با سیکل ساده در کشور  موجود است که ما با تبدیل آنها به سیکل ترکیبی درصددیم  انرژی‌ای در حد نیروگاه اتمی بوشهر ایجاد کنیم که  مزیت این روش عدم استفاده از سوخت است.

شناسـایی فرصـت‌های سرمایه گذاری در کشـورهای همسایـه، آمریکای جنـوبی و اروپـا

نوشادی زمینه‌سازی برای صدور خدمات فنی، مهندسی و کالا را دیگر اقدام مهم شرکت در سال ۱۴۰۰ برشمرد و گفت: اکنون سه تیم مستقل به صورت تخصصی، شناسایی فرصت‌ها و مقاصد مناسب همکاری را در  حوزه کشورهای همسایه، اروپا و آمریکای جنوبی بر عهده دارند و با اخذ مصوبه شرکت ملی گاز ایران و استقبال تصمیم گیران از این ایده، امیدواریم در موضوعی که پیچیدگی‌های بسیاری دارد، موفقیتی جدید را برای شرکت رقم بزنیم.

شایان ذکر است؛ در حاشیه این هم اندیشی از زهرا شفیعی سیف آبادی، کارشناس برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌ها  که به‌عنوان کارمند نمونه درون دستگاهی سال ۱۳۹۹ وزارت نفت انتخاب شد، قدردانی به عمل آمد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا