کد خبر: 160203158377
اقتصادتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدن

در جستجوی زمان مناسب

وزیر صمت: «بهانه می‌کنند که ما فوری اتوبوس می‌خواهیم. در تولید اتوبوس نیازمند واردات نیستیم.»

راضیه حسینی

جناب وزیر مشکل زمان را مطرح کرد و گفت اگر زودتر اعلام نیاز می‌کردند، سازندگان داخلی به‌راحتی تولید می‌کردند و مشکلی نبود. در واقع مشکل زمان نه‌تنها برای ساخت اتوبوس، بلکه برای بسیاری مسائل دیگر کشور مطرح است. اگر فقط همین مشکل برطرف می‌شد، مسئولان ما جزو بهترین‌های جهانی می‌شدند. البته که اکنون هم در رقابت تنگاتنگ با صدر جدول هستند!

به نظرمان باید تیمی تشکیل شود با نام «در جستجوی زمان مناسب» هدف این تیم پیداکردن روز و روزگاری باشد که مسئولان بتوانند بالاخره در آن زمان وعده‌های خود را عملی کنند. شاید در این راه به زمان‌های بسیار دوری برسند، ولی اصلاً مهم نیست.

تصور کنید برای هر پروژه، سال‌ها، و بلکه قرن‌ها زمان وجود داشت، دیگر مشکلی می‌ماند؟ به‌عنوان‌مثال وعدۀ یک میلیون مسکن به‌راحتی عملی می‌شد، فقط کافی بود به‌جای یک سال، «یک قرن» گذاشته می‌شد! همین‌طور وعده‌های دیگری مانند مهار تورم، ساخت خودروی باکیفیت و استاندارد، هوای پاک، و آوردن نفت سر سفرۀ مردم.

البته در مورد آخری احتمال دارد کمی از یک قرن هم بیشتر طول بکشد و ما مردم به چرخۀ تولید نفت بپیوندیم و اگر در طول عمرمان نفت را بر سر سفره ندیدیم، در عوض، خودمان را در نفت ببینم! این هم می‌تواند از جذابیت‌های برداشتن محدودیت زمان باشد.

علاوه بر این‌ها مردم در آرامش خاصی به سرخواهند برد. وقتی بدانند همۀ وعده‌‌ها قرار است قرن‌های بعد اجرایی شود، دیگر هیچ توقعی از مسئولان نخواهند داشت. آن‌ها صبح به صبح با آرامش حاصل از نبود هرگونه وعده بیدار می‌شوند و سر کار می‌روند. البته ممکن است وعده‌های صدها سال پیش مسئولان زمان‌های گذشته، به تحقق نزدیک شده باشد، که آن هم به‌هیچ‌وجه جای نگرانی ندارد.

مسئولان جدید می‌توانند اعلام کنند همۀ وعده‌ها بسیار زودتر از موعد مقرر عملی شده‌اند. تازه این را می‌توانند در رزومۀ خود به‌عنوان دستاورد و موفقیت ثبت کنند.

امیدواریم نسل‌های بعد از ما، شاهد موفقیت‌های مسئولان خود باشند و بالاخره روزی فرابرسد که مسئولی به وعده‌های خود عمل کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا