کد خبر: 29080056448
ادب و هنرجامعه و فرهنگ

در حال تولید و نمایش سینمای بلند و کوتاه؛ از معضل طلاق عاطفی تا ادای دین به سینمای کیمیایی

 آثار در حال تولید این روزهای سینما با سوژه‌های از معضل طلاق عاطفی گرفته تا «قلط دیکطه‌ای» و ادای دین به سینمای مسعود کیمیایی را در بر می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی ناخوانده به نویسندگی و کارگردانی روزبه روحی‌پور و تهیه‌کنندگی علی روئین‌تن با پایان فیلمبرداری این روزها مراحل پس تولید خود را پشت سر می‌گذارد تا برای حضور در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر آماده نمایش شود. در حال حاضر تدوین این فیلم توسط روزبه روحی‌پور در حال انجام و صداگذاری نیز بر عهده مهراد ابوالقاسمی است. ساخت موسیقی نیز توسط مازیار جلالی انجام می‌شود.

به گفته علی روئین‌تن تهیه کننده پروژه، این فیلم ادای دینی به سینمای مسعود کیمیایی است.

ریحانه سلامت، علی کارگر، مهتاب باجلان، سعید بحرالعومی، بتی میناب، سیدپویا بیکی، پگاه پورجهانی، سعید زارع، فرهاد داوری‌کیا، شرمین صالحی، امین نبهان‌آبادی، لیلا رسولی، پریچهر مشرفی، بهاره اسدی، محمد فراهانی، رامتین روحی‌پور، محسن مهابادی، مهتاب وجدانی، آندیا قاضی‌زاده بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ناخوانده به روال ساخته‌های پیشین روحی‌پور مضمونی اجتماعی دارد و به یکی از مشکلات روز جامعه می‌پردازد.

آسیب شناسی معضل طلاق عاطفی

فیلم بلند داستانی سه حرفی به تهیه کنندگی و کارگردانی وحید بیطرفان از ۲۵ آبان در سامانه هاشور در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

بیطرفان که کارگردانی سریال پلیسی تلاطم را نیز در کارنامه دارد، درباره فیلم سه حرفی گفت: سه حرفی یک عاشقانه آرام است؛ عاشقانه ای از جنس آرامش خدا که به آسیب شناسی معضل طلاق عاطفی می پردازد. یک سایکودرام که از دیدگاه روانشناسی روابط بین افراد را تحلیل می‌کند.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: رابطه پویان و بهار، دچار عادت شده است. همه چیز بوی تکرار گرفته و انگار دیگر عشقی وجود ندارد. بهار که روانشناس است، سعی دارد مشکل را با روانشناسی برطرف کند اما پویان که استاد دانشگاه در رشته فلسفه است به شدت دچار روزمرگی شده و قصد دارد برای جامه عمل پوشاندن به تفکرات خود، جدولی طراحی کند تا مردم دنیا را از رخوت و روزمرگی نجات دهد. بهار هرچه تلاش می کند به در بسته می خورد. پویان درگیر طراحی جدول می شود. بهار خانه را ترک می کند و …

بیطرفان در پایان عنوان کرد: فیلم «سه حرفی» همزمان با پخش در پلتفرم هاشور، تور فستیوال‌های خارجی خود را نیز آغاز خواهد کرد.

مهران هادی، نیلوفر پارسا، فاطیما درستکار، فاطمه جوان بختی، صفا صوفی سیاوش، حسام الدین آریان فر و رضا بیطرفان از جمله بازیگران این فیلم هستند.

وحید بیطرفان تهیه کنندگی سه حرفی را نیز بر عهده دارد و پویان مقدم مدیر تصویربرداری فیلم است.

نمایش قلط دیکطه‌ای

فیلم کوتاه قلط دیکطه‌ای (Misled) به نویسندگی و کارگردانی علیسام صادقی آماده‌ پخش بین‌المللی شد.

این فیلم با سرمایه‌گذاری سام آرت آکادمی، توسط نامیرا فیلم تهیه شده است و پخش بین‌المللی آن را کمپاتی فرست اسکرین با مدیریت سولماز اعتماد به عهده دارد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: پسر ۱۰ ‌ساله‌ای به نام پارسا، درگیر یکسری اتفاق ساده و در عین حال پیچیده می‌شود؛ اتفاقاتی که برای کودکان این سن و چه بسا خیلی از ما رقم می‌خورد و تاثیر به سزایی در آینده فرد دارد.

سحر حق‌شناس، فرید دلاور، مهسا جوادی، حامد ربیعی، محمد پارساشکفته و برسام بلوچی بازیگران فیلم کوتاه قلط دیکطه‌ای هستند.

علیسام صادقی که به تازگی برای نقش‌آفرینی در فیلم سربست به نویسندگی و کارگردانی میلاد منصوری جایزه ویژه‌ هیات داوران جشنواره‌ فیلم بلغارستان را از آن خود کرده و به عنوان کاندیدای جایزه بازیگری مرد در جشنواره‌ آمریکای جنوبی هم معرفی شده بود، این روزها در حال برگزاری کارگاه‌های بازیگری با متد سوفرولوژی است.

به هم احتیاج داریم

همزمان با رونمایی از پوستر فیلم کوتاه رهگذر و اتمام مراحل فنی، این فیلم آماده نمایش و ارسال به جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی شد.

رهگذر به کارگردانی امید پویانفر، در موسسه فرهنگی هنری مرآت هنر تهیه شده است و به موضوع زندگی و وظایف اجتماعی در دوران کرونا می‌پردازد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: وقتی باهم زندگی می‌کنیم پس به هم احتیاج داریم … اینارو کرونا به من یاد داد.

محسن رضایی، طاها رسولی و سارینا فغانی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا