کد خبر: 161002148200
اخبار شرکت هابانک و بیمه

در دیدار مدیر عامل شرکت بیمه اتکایی امین با رییس پژوهشکده بیمه مطرح شد: افزایش همکاری های مشترک برای توسعه فرهنگ تکافل

افزایش همکاری های مشترک برای توسعه فرهنگ تکافلخوش کیش عضو شورای عالی بیمه در این دیدار بر استفاده از ظرفیت های بین المللی برای توسعه بیمه تکافل در ایران و خاورمیانه تاکید کرد.

به گزارش عصر اقتصاد، محمدرضا خوش کیش ضمن ابراز خرسندی از اقدامات پژوهشکده بیمه در راستای گسترش تکافل در صنعت بیمه کشور، آمادگی شرکت بیمه اتکایی امین را برای افزایش همکاری های مشترک اعلام کرد و گفت: امیدوارم با گسترش این همکاری، گامی موثر در توسعه فرهنگ بیمه تکافل با استفاده از ظرفیت های بین‌المللی در ایران و خاورمیانه برداریم.

مدیرعامل بیمه اتکایی امین افزود: واژه تکافل از قرآن و سنت گرفته شده و به معنی ضمانت مشترک است که هدف آن مشارکت و یاری دو جانبه میان اعضای گروهی مشخص است. وی خاطر نشان کرد:تکافل بر مبنای تعاون بنا شده و مدیریت آن بسیار شبیه به بیمه‌های تعاونی است در واقع فلسفه تکافل با حفظ حدود شرعی در سرمایه‌گذاری و انعطاف‌پذیری بیشتر در تأمین حقوق صاحبان سهام به تعاونی بسیار نزدیک است.

خوش کیش تکافل را نظامی مبتنی بر اصل کمک متقابل و همکاری داوطلبانه دانست و گفت: اجرای تکافل در کشور مستلزم شناخت کافی متولیان از مفهوم آن و تمهید الگوهای فقهی بر اساس فقه اسلامی و تبیین چارچوب‌های عملیاتی اجرایی و نظارتی آن است.

دکتر محمد مهدی عسگری رییس پژوهشکده بیمه نیز از اعلام آمادگی شرکت بیمه اتکایی امین برای گسترش بیمه تکافل استقبال کرد و گفت: تکافل در سایر کشورهای اسلامی جایگاه خود را پیدا کرده است و ما نیز با امضای تفاهم نامه همکاری با نهادهای بین المللی و به پشتوانه شرکت های بیمه داخلی درصدد ترویج تکافل از طریق تقویت و به روز رسانی دانش مدیران ارشد صنعت بیمه در این حوزه هستیم

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا