کد خبر: 02010175328
اخبار شرکت ها

در راستای گزارش عملکرد یکساله ایمپاسکو؛ طاهرزاده خبر داد: جذب ۱۴ هزار میلیارد تومان سرمایه

در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۹ هزار متر حفاری در حوزه های پلی متال ، سنگ آهن و زغالسنگ انجام شد، که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳درصد رشد داشته است.

همچنین در سال ۱۴۰۰ میزان جذب سرمایه انجام شده در حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان بود که این میزان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹  رشد ۳ برابری را تجربه کرده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، امیرعلی طاهرزاده با بیان این مطلب گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰۰ کیلومترمربع نقشه های زمین شناسی در بخش های پلی متال و سنگ آهن تهیه و برداشت ژئوفیزیکی به روش مغناطیس سنجی حدود ۸۴ هزار قرائت در حوزه پلی متال  انجام شده است.

وی دریافت ۱۶ فقره پروانه اکتشاف جدید در حوزه های سنگ آهن، پلی متال و غیرفلزی در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و لرستان از ابتدای سال تاکنون را توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان یکی از دستاوردهای این شرکت در سال ۱۴۰۰ نام برد.

طاهرزاده در ادامه با اشاره به معدن مس و طلای جانجا گفت: استان سیستان و بلوچستان در گذشته در زمینه ماده معدنی مس ظرفیت پایینی داشت ولی هم اکنون می‌توان ادعا کرد با اکتشافات جدید صورت گرفته در محدوده مس جانجا و با توجه به پتانسیل ها و اکتشافات در حال انجام، استان پهناور سیستان و بلوچستان به یکی از قطب های معدنی کشور به ویژه در حوزه مس، طلا و آنتیموان تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به میزان تولید کانسنگ در معادن مرتبط با این شرکت گفت: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۶۰  میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن تحت پوشش و نظارت این شرکت، تولید شده است.

وی در ادامه افزود: در سال ۱۴۰۰ برای اولین بار رکورد مجموع تولید حدود ۱.۵ میلیون تن ماده معدنی سرب و روی  از معادن انگوران، نخلک و ملوند صورت پذیرفته است. همچنین ۳۳۰ کیلوگرم شمش طلا در مجتمع طلای موته استحصال شده است.

طاهرزاده با اشاره به مجتمع های تحت راهبری ایمپاسکو گفت: مجتمع سنگ آهک پیربکران، کک سازی زرند، نفلین سینیت کلیبر، فسفات اسفوردی، فروکروم سبزوار، سرب نخلک و سیستان و بلوچستان به عنوان مجتمع های تحت راهبری ایمپاسکو در سال ۱۴۰۰ موفق به تولید بیش از یک میلیون تن محصولات معدنی شدند که این میزان تولید رشد  ۳۴ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ به همراه داشته است.

وی در ادامه با اشاره به طرح های توسعه­ ای متعلق به ایمپاسکو و ایمیدرو خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۷ طرح توسعه­ ای متعلق به ایمیدرو و ۱۴ طرح توسعه ای متعلق به ایمپاسکو با رقم سرمایه گذاری حدود ۲.۸ میلیون یورو و امکان اشتغال زایی حدود ۱۶ هزار نفر در حال انجام است.

مدیرعامل ایمپاسکو با اشاره به برنامه های این شرکت در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: پیش بینی انجام عملیات حفاری به میزان ۱۰۳ هزار متر، دریافت ۳۰ فقره پروانه اکتشاف و ۴ فقره گواهی نامه کشف ازجمله برنامه های حوزه اکتشاف ایمپاسکو در سال جدید است.

وی با اشاره به پروژه های در دست اجرای ایمپاسکو خاطر نشان کرد: طرح افزایش تولید در مجتمع نفلین سینیت کلیبر، افتتاح کارخانه تولید ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلای هیرد، طرح تولید سیلیکومتال مجتمع جغتای، طرح احداث راه دسترسی به معدن سرب نخلک و طرح احداث کارخانه تولید کود فسفاته با ظرفیت ۲۰ هزار تن از جمله طرح های قابل بهره برداری در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

طاهرزاده در پایان با اشاره به برنامه های جذب سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱ گفت: استخراج و فروش  معدن زغالسنگ کوچکعلی جنوبی طبس، سنگ آهن حنار خراسان جنوبی، معدن سنگ آهن شیطور و معدن سنگ آهن زاغیا از جمله برنامه های سرمایه گذاری در سال جدید است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا